Pune virgula!

Imi pare rau ca dimineata nu prind decat putin din „Mondenii radio show”, pe drum inspre birou. Stau cu castile la urechi si ma hlizesc, de cred ca se uita toata lumea ciudat la mine. Prind putin, dar bine, din emisiune. 🙂

Am auzit o chestie tare. Pune virgula unde consideri ca e corect pentru ca fraza urmatoare sa aiba sens:

Daca barbatul ar sti realmente ce valoare are femeia ar merge in patru labe.

Angel a pus virgula dupa „are”, Mirela dupa „femeia”, Mihai a fost de acord cu Angel, iar Andreea oscila simtind o capcana, parca a spus la un moment dat ca tot dupa „are” s-a gandit sa puna virgula…

Eu sunt de acord cu Mirela!

Alte variante?

(leapsa pentru Alter Ego, amdraci, Naicu, CLeOLorena, DOOmy, Mihnea si cine mai doreste s-o preia)   

24 de gânduri despre &8222;Pune virgula!&8221;

  1. Cred ca ar fi vreo 3 virgule aici.

    Daca barbatul ar sti, realmente, ce valoare are femeia, ar merge in patru labe.

    Consider ca asa ar trebui sa fie puse virgulele deoarece, o exprimare fireasca misogina ar fi fost „Daca barbatii si-ar cunoaste valoarea, pizdele astea proaste ar linge podelele in 4 labe”. Iar asta imi suna mai degraba a replica de femeie frustrata de barbatul care se scarpina in buric, ragaie a bere si o fute cu o semierectie. Ce vreau sa spun e ca avand in vedere cum este exprimata ideea, precis este vorba de o persoana care crede ca barbatii desconsidera femeile, adica, de o femeie. Ergo, les virgules!

  2. Trebuia pusa doar o virgula, nu mai multe! Si punand virgula dupa unul din cuvintele din ghilimele… obtii o fraza. In functie de unde pui virgula, obtii doua sensuri diferite ale frazei de mai sus. Limba romana plina de semnificatii! 🙂
    Dar imi place si interpretarea ta!

  3. Da, e si asta o varianta… ambiguitatea. 🙂

  4. Eu nu strivesc corola de minuni a lumii, aşa că aleg să nu pun nici o virgulă pentru a menţine ambiguitatea. 😀

  5. Corola de minuni a lumii, dea, iczactly. =)))))))

  6. Pardon… Virgula este dupa ar merge. Daca barbatul ar sti realmente ce valoare are femeia ar merge, in patru labe. :)))

  7. Originala, neoriginala, eu asa am auzit-o!!! Cum adica the point is? Pune virgula si colo si colo… si ai doua variante! E interpretabil!!! Limba romana cu sensuri multiple 🙂

  8. nu asta era fraza originala.
    anyway . the point is?

  9. Da, astea erau variantele si, exact cum spui si tu, depinde din punctul cui de vedere este spus. Normal ca barbatii vor fi misogini si femeile isi vor sustine valoarea, desi am intalnit si exceptii (tata si frati-miu, care au pus virgula numai dupa „femeia” – barbati adevarati!). 🙂
    Nu, nu trebuia sa pui virgula dupa „distincta”!

  10. Extrapolez. Lăsînd accepţia „realmente”-lui între virgule ca depinzînd de lenea în a pune semne de punctuaţie sau de intonaţia cititorului, vin cu noutăţi binecunoscute.

    ” Dacă bărbatul ar şti realmente ce valoare are femeia?…
    Ar merge… în patru labe.”

    „Dacă bărbatul ar şti realmente ce valoare are, femeia ar merge?
    În patru labe.”

    Şi ar merge şi alte variante, însă fiecare e distinctă urmărind un grafic reprezentînd gradul de misoginism al fiecăruia dintre voi. 😀

    Altă leapşă: trebuia să pun virgulă după „distinctă” în propoziţia anterioară?

    Merci de leaspşă. Voi reflecta. :p

  11. Tocmai de aceea nu am făcut-o. Dar tu trebuia să pui bărbaţii cu doi de i. Sau doi i. Amîndouă sînt corecte. Am şi eu un link asemănător: http://www.naicu.ro/gramatica.html.

  12. ehm. asadar, dupa cum virgula este clar un simbol masculin, ambiguitatea este un simbol al femininitatii. daca le combinam, e clar ce se intampla, nu? 😀

  13. @Naicu: Scuze, ai dreptate, cu doi de „i”, era o ora tarzie din noapte si mi se lipeau ochii de somn! Corectez!

    @myreve: Combinatia dintre virgula si ambiguitate… hmm… interpretari multiple si pareri impartite… si continuarea „razboiului” dintre „girl power” si „sexul tare” 🙂

  14. feminista din mine, ar subscrie la varianta Mirelei…. dar un barbat care isi cunoaste valoarea ( asta presupunand ca o are si ca este reala) este o raritate in lumea noastra… so cred ca as merge si in patru labe…..

  15. Imi place cum gandesti! 🙂

  16. cam tarziu m-am trezit si eu dar promit sa preiau leapsa 🙂

  17. @ DOOMy – imi place ca/cum gandesti

  18. @picturemepurple: Sunt putini care gandesc asa ca el si ma bucur tare cand intalnesc vreunul! 🙂

  19. Asemanatoare era si cea cu ‘sentinta se supenda moartea”. 🙂

  20. @dyna: Pe asta n-o stiam, dar e tare, am incercat cu virgula si si… 🙂

  21. Cred ca e vorba nu numai despre o simpla disputa intre sexe, ci mai mult de parerea fiecaruia despre el. O femeie normal ca si-ar sustine valoarea, un barbat, macar si din orgoliu, la fel. Ceea ce pot sa spun e ca, indiferent de valoarea celorlalti, da, pentru femeia pe care o iubesc, si stiu (atentie ! stiu!) ca si ea ma iubeste la fel de mult, da as merge in patru labe fara nici o problema. Daca insa doar eu iubesc in relatie, si ea nu, atunci as gandi ca un barbat, si as pune virgula dupa „are”. Depinde cum simtiti. Si o femeie indragostita si constienta ca barbatul de langa ea o iubeste, ar face la fel cum spun eu. E doar o chestie de sentimente, echilibru si respect. Daca simti ca te completeaza si ca ea/el e „alesul/aleasa”, mergi in 4 labe din proprie initiativa. Daca insa nu e asa, suntem egoisti si orgoliosi. E doar o chestie de moment. Si de persoana sau persoane! Parerea mea!

  22. Filosofule, esti cam prea serios!

Lasă un răspuns

