Hai sa-mi incerc norocul!

Postul de azi al lui Dono mi-a trezit amintiri frumoase, dar si spiritul de aventura! Vola implineste 2 ani si face cinste cu bilete de avion, ocazie numai buna pentru un concurs! Sunt puse la bataie bilete pentru Londra, Paris, Atena, Barcelona si Milano! Ei bine, aici mi-au sclipit ochii, trebuie sa povestesc despre unul din orasele astea. Cum le-am vazut pe toate, ma voi opri la cel care mi-a ramas cel mai drag si in care am petrecut cele mai multe zile: Barcelona!

A trecut ceva timp de atunci, am fost in septembrie 2007, dar tin minte atat de bine totul… e un oras superb, plin de cultura, civilizatie, modern si bun gust! Noi ne-am hotarat pentru destinatia asta cu ceva luni inainte, aranjand ca totul sa fie ok, am fost cu doua prietene si a fost un concediu cu fetele extraodinar!  Si acum sa detaliem! Ce este de vazut in Barcelona ?!

Sunt multe, poti imbina vizitele la diferite puncte de atractie turistica, cu plaja, shopping si cluburi. De la Mirador de Colom, din Port Vell, poti urca pe Rambla pana la Placa de Catalunya, in drum te poti abate prin cartierul gotic, mai ales daca esti admirator al arhitecturii si un muzeoman inrait. Majoritatea spun ca muzeele in Barcelona, nu merita… si nu sunt prea departe de adevar, sunt interesante daca esti la student la arte plastice, arhitectura, design si altele. Pe Rambla te poti fotografia cu diversi mimi, in schimbul a cativa centi, e fun !

Pentru cei care au de gand sa faca un tur complet al Barcelonei, recomand Barcelona Card, care-ti ofera gratuitate pe mijloacele de transport in comun si pe metrou, dar si alte gratuitati sau reduceri la diferite puncte de atractie turistica.

In Placa de Catalunya te poti poza cu porumbei, dar dupa ce in prealabil le-ai cumparat mancare, 1.50 euro, sa vina la tine. De aici poti continua drumul pe Passeig de Gracia, una din cele mai frumoase strazi ale Barcelonei, se simte si se vede amprenta lui Gaudi, care, by the way, este GENIAL ! Aici sunt cele mai mari magazine si nume din moda. Pe strada asta nu trebuie ratata Casa Batlo si La Pedrera, niste bijuterii facute de Gaudi, care merita toti banii. Am renuntat la o bluza in ultima zi, pentru a le vizita. Intrarea la Casa Batlo este 16.50 euro, iar La Pedrera 8 euro cu ghid audio inclus. Imaginile sunt spectaculoase, designul interior si exterior te lasa mut si te intrebi oare cum s-au creat asemenea bijuterii la inceputul secolului 20, unde toate liniile sunt armonioase si te simti in perfecta comuniune cu natura, totul este creat astfel incat sa ai parte de cat mai mult aer si lumina naturala.

Din creatiile lui Gaudi nu trebuie ratate Parcul Guell si Sagrada Familia. In parc te simti ca in povesti, parca vezi numai casute de turta dulce, iar pentru 3.50 euro vizitezi si casa memoriala Gaudi, unde te mai minunezi de mobila creata de el in functie de anatomia omului. Cu toate astea, camera lui mi sa parut atat de trista si de deprimanta… Si fotografiile se fac fara blitz…

Catedrala Sagrada Familia este unica in lume si, desi nu este terminata (poate nici peste 10 ani nu va fi gata) este superba. Intrarea este 8 euro, iar liftul care te duce intr-unul din turnuri este 2 euro, dar daca doar intri si nu urci, habar n-ai ce ai pierdut! In interior catedrala nu este atat de spectaculoasa, dar cand te afli sus in turn, poti vedea detaliile, poti vedea rabdarea si migala mozaicurilor specifice lui Gaudi si nu poti decat sa comtempli privelistea 360 a Barcelonei.

Nu trebuie ratat Monjuic, cu numeroase atractii concentrate acolo. Exista un bus care te duce pe un traseu prestabilit, costa 3 euro pentru toata ziua, te poti urca si cobori din el cand si unde doresti pentru a te bucura de tot ce are sa-ti ofere Montjuic. De pe platoul unde este castelul, se vede marea, se vede portul si o mare parte din oras. Pentru inca 2 euro, merita sa vizitezi Muzeul Militar, unde vei ramane cam o ora doar in camera cu soldatei, asa am ramas noi… ne gasisem jucarii! 😛 La Monjuic te poti plimba cu telegondola pentru o priveliste si mai frumoasa decat ce ai vazut pana acum, costa 7.50 dus-intors.

In zona asta, la poalele Palatului Regal, trebuie sa mergi sa vezi Font Magica, o fantana arteziana cu muzica si lumini. Programul ei difera in functie de anotimpuri, cel mai probabil o poti viziona de joia pana duminica incepand cu ora 21. Daca iti plac artificiile si de fiecare data te uiti captivat la ele, asa ti se va intampla si cu Font Magica. E fantastica!

Tibidabo este deasemenea un loc de vizitat! La un moment dat se merge cu funicularul, in total dus-intors cam 7 euro, privelistea iti taie rasuflarea, mai ales ca la un moment dat treci numai printre plante uriase de aloe si cactusi la fel de mari. Tibidabo este un parc de distractii pe mai multe nivele, cu atractii diverse, de la carusel, la montagne-rousse si casa groazei. Ceea ce ne-a atras la acest loc a fost catedrala din varful acestui deal, o combinatie de gotic cu traditionalismul catolic, absolut superba. Exista o cutiuta mare cu geam si cu lumanarici cu bec si pentru 20 de centi, ti se va aprinde automat o lumanare care va arde pentru tine, alaturi este o rugaciune pentru sanatate, familie, prieteni… idee tare ingenioasa. Cu 2 euro urci pana aproape in varf, dealul este vegheat de o statuie a lui Isus, se urca pana la baza lui, este o copie a celui de la Rio. Si din acest punct, privelistea te mai uimeste inca o data, daca n-a facut-o pana acum!

O destinatie foarte cautata in Barcelona este acvariul si pe buna dreptate. Tunelul prin acvariu este genial, mai ales ca vezi rechini imensi inotand pe langa tine. Este interzis fotografiatul cu blitz pentru a nu agita animalele. Si m-am pozat si cu pinguinii! 😀

Nisipul lor nu este ca al nostru, este mai fin, dar totodata il poti asocia cu tarana de pe drumurile neasfaltate, sezlongul este 3 euro, si apa este foarte curata…

In ziua cu shopping-ul am vizitat si Camp Nou, stadionul lor imens. Nu sunt microbista, dar acolo parca simteam emotiile spectatorilor, frumos! Barcelona merita vizitata pentru ca iti ofera diversitate, gasesti toate natiile pamantului, se vorbesc o gramada de limbi, dar ai ce vedea, ai ocazia sa vezi lumea cum traieste relaxat, cum este sa vezi oamenii la costum pe scutere mergand la servici, cum arata un oras care nu doarme niciodata!!! Trebuie incercata paella cu fructe de mare, inghetata senzationala de portocale, sangria si binecunoscutele tapas, gustari diverse servite in stilul specific spaniol! M-am indragostit de orasul asta, am spus ca este un oras in care m-as muta, are agitatia specifica oraselor mari, si prin tot ceea ce are de oferit, te face sa te simti ca acasa! M-as intoarce oricand cu drag, cred ca de fiecare data as mai descoperi cate ceva nou! Si, daca unora li se pare foarte romantic Paris-ul, mie mi se pare ca Barcelona face concurenta serioasa, de-asta l-as alege pentru o escapada romantica de neuitat! 😉

PS: Din 2007 pana acum, preturile cred ca s-au modificat!

68 de gânduri despre &8222;Hai sa-mi incerc norocul!&8221;

  1. Asteptam poze.Pana atunci te credem pe cuvant.

  2. Frumoasa descriere.Mult succes.

  3. mama cat te invidiez ca fusesi pe stadionul Barcei…. 🙂

  4. 1Q-le pun poze!

    Eu, merci! 😛

    Sangerica, poti sa participi si tu la concurs, intra la Dono pe blog, vezi despre ce e vorba si lasa-ti imaginatia sa zburde! 😉

  5. Foarte frumos descris,am simtit ca ma plimb prin oras in timp ce citeam 😛
    Vreau atat de mult sa ajung acolo si sa speram ca in vara asta poate reusesc 🙂

  6. Marmotico, n-o sa-ti para rau pentru Barcelona, merita toti banii! 😀

  7. Doamne cata rabdare ai avut sa faci asa o descriere. Succes la concurs!
    Bre da’ o povestioara despre ce ati patit voi fetele pe acolo n-ai? 😀

  8. Nina, rabdarea nu este un punct forte al meu, aveam demult scrisa povestea pe 360, am adaptat-o! 😀

    Noi fetele n-am patit mai nimic, doar am atras niste priviri, ne-am imprietenit cu niste italieni care nu stiau prea multa engleza, ne-au recomandat un super restaurant si… in rest in port seara ne-am ferit de niste negri urati care vroiau sa ne vanda bere! 😛 Cam atat. Surprize neplacute n-am avut.

  9. Deeeeci.Si eu am fost in Barcelona. Tot in 2007. Iulie in schimb. Insa unde nu ai fost tu si nu ai mentionat…este… Port Aventura. Cel mai tare parc de distractii ever!!..

    Doar cautati pe net, si vedeti. Eu sint fascinat de parcul ala…si as putea sa exagerez un pic.

  10. Tine-mi pumnii sa castig, promit ca ajung si acolo! 😀

  11. Ada, ma-nclin! Frumos si in amanunt descris 🙂 Cand m-o mai intreba vreunul ce sa faca la Barcelona, ii dau link 😉

  12. Merci frumos, Teiucule! Se simte ca m-a lovit rau orasul asta, am 3 giga de poze! 😀

  13. mereti fratilor ca aveti ce vedea acolo, la Barca !!!!
    viata e prea scurta si nu merita irosita pe nimicuri….
    hai bine v-am regasit !!!
    😆

  14. Bine ai revenit Boly! 🙂

  15. Mamaaaaaaaa, in pungile de la Zara aveai firimituri pentru porumbei? 😛

  16. Copilu’, nu fii carcotasa! 😛

  17. Oooo,datorita tie,am calatorit si eu pe aceste meleaguri!
    Succes! 🙂

  18. frumoasa descurere 🙂 unde este poza cu broscuta calare pe broscoi 🙂

  19. Ada,ai descris orasul atat de frumos,incat sunt sigura ca atunci cand voi ajunge acolo(e in program pt toamna asta) voi avea o senzatie de deja-vu.Felicitari,gagici! 😉

  20. ce bine ca te-ai gandit sa faci aceasta descriere. m-ai scutit de multa munca de cautare :))

  21. @Lori: sarumana, sa fie!

    @greg: poza cu broscuta calare pe broscoi e acasa. 😛

    @Monique & ana: o sa va placa mult! 🙂

  22. Mamaaaaaaaa, neatza oficial si aici 🙂

  23. Adă,
    eu îţi ţiu pumnii să cîştigi! 🙂 😉

  24. Foarte frumoase locurile pe care le-ai descris mai sus. Mi-as dori sa le vizitez si eu candva.

    Pana atunci iti tin pumnii. Mult succes! 😉

  25. Superb descris…mi-ai dat o idee pentru 1 Mai.. sa-i fac o surpriza iubitului meu..Mai ales ca e si fan FC Barcelona…Am mai avut bilete de avion cumparate si anul trecut ..dar a intervenit ceva si am anulat..Sper sa pot acum…pupici

  26. @ionutu & jasmin: Sa te auda cine trebuie! 😛

    @donna: Cand am scris eram sub influenta si amintirile erau proaspete… doar am cautat textul si l-am adaptat! 😛
    Ma bucur ca sunt buna de ghid… daca tot a inceput epopeea asta, cred ca ma apuc de scris si despre celelalte orase! 😉

    Si… consultanta costa! 😛 Valabil si pt tine, ana7298! 😆

  27. Hihi,am vazut si pozele ..Foarte frumos! Tin pumnii mami sa castigi si oricum daca ajung in vara o sa vin la tine inainte sa imi iau cele necesare: harta,bani binecuvantarea :)))

  28. pey…facem barter..ca-ti dau si eu consultanta ..la alte orase…multe..care le-am vazut prin Europa…Si..dat fiind faptul ca iubitul meu e ..gunoier…cred k poti face un mare discount…

  29. @Marmotica: vrei bani, huh?! 😆 … hmmmmmmmm… bine hai, ca esti scorpiuta de-a mea! Pupa mama pe ea de fata! :*

    @donna: tantanaaaaaaaaa, negociere! 😛
    Am de gand sa bifez multe orase din Europa, eu ca neoamenii, am inceput cu locuri indepartate si acum merg prin vecini… 😉

  30. Ti s-a parut civilizat la Barcelona???

  31. @Raluca: da, chiar mi s-a parut! Mult mai civilizat decat la noi… bine, clar noi nu ne putem compara cu nimeni, ca suntem praf!… dar da, au jovialitatea latinilor, nu sunt duri ca popoarele germanice. Acum depinde pe unde ai fost tu si ce ai vazut…

  32. Hi hi hi ha ha ha hu hu hu….de fapt Buna ziua! Frumoasa postare, dar concurenta e mare. Poate pleci cu Marmo pe acolo. 😀
    Sa va puna dracu’ gol sa nu-mi trimiteti o vedere. 😈

  33. Am fost in Barcelona si nu m-a impresionat prea tare. Mi-au placut arhitectura, muzeele, parcurile . Dar civilizat nu mi s-a parut si nu mi-au placut oamenii. Nu vorbesc de noi … noi suntem intr-adevar praf.

  34. E mare concurenta dar noi suntem scriitori si poetesi desavarsiti 😛

  35. @Venny: Buna ziua, buna ziua! Poate plec cu vreun print calare pe cal alb, mai stii?! 😛 Sau poate ii fac cadou biletele Marmoticii sa mearga ea cu vreun print… ne descurcam noi! 😛

  36. Deci trebuie sa imi iau un cal alb. Masina nu mai merge…la naiba…

    As merge oricand acolo. M-a socat faptul ca e plin de palmieri. Si e cald si frumos. Si au Hard Rock Cafe. :)))

    Ada…? cat vrei pe bilete? :)) sau..pe bilet?

    P.S- astept seria. si date de contact.

  37. Ada, io’s de parere ca ar trebui sa organizezi un concurs si pentru print…doar te duci in barcelona si tre sa fii acompaniata de un print pe masura…si asa ar fi echitabil, ca tu pleci in strainatati in urma unui concurs…nu? 😛

  38. Calul alb sa poarte numarul 777 pe tricou ? Si sa faca Boing ?

    Succesuri ! 😉

  39. Printz pentru mama mea? 🙂
    Care se baga?!?!?!
    Fac parte din juriu, membru de onoare 😛

  40. @Andrei: Au si palmieri, e si cald, au si un Hard Rock Cafe imens! 😀
    vine si mailul! 😀

    @Sangerica: stii ca n-ai idei rele? Stai intai sa vad ce si cum si negociem! 😛

    @KS: Mercic! Calul alb poate sa poarte si 737 pe tricou… sa fi mancat suficient jaratec inainte, sa nu ma lase la greu, asta e important! 😛

    @Crocoditza: Fa tu casting! Am incredere in gusturile tale! 😆

  41. Ma inscriu la casting. Unde imi depun candidatura? dar stai…2 scorpioni…?..i wonder..:)

  42. Mama, saru’mana 🙂
    Deeeeeeeeci, astept inscrierile pentru casting! 🙂 cv complet + poza 🙂

  43. Andrei, candidaturile la mine 🙂

  44. Andrei, pai vrei sa o iei de nevasta sau sa mergi la Barcelona? 🙂

  45. Pai mai intai in Barcelona.. si vedem noi dupa :))) desi nu cred ca e cazul. sau mai stii? stil…neeeah…:)

    P.S :-Croco. Un mail si trimit ce vrei tu. :

  46. Bai ce-mi organizati voi mie viata, n-am pomenit asa ceva! 😆

    Andrei, trebuie sa stii in primul rand ca eu am o problema cu numele asta! Si frati-miu tot Andrei e si pe cuvant daca am intalnit persoana cu numele asta care sa aiba toate tiglele pe casa, am intalnit numai ciudatenii. Tu esti ok pana acum, poate esti exceptia care confirma regula, dar cred ca are influenta zodia.

    Crocoditzo… pai asa mai? Fara sa ma intrebi si pe mine ce si cum? Pai n-am si io un cuvant de spus? Cpoiii din ziua de azi… sau… vai de parintii care n-asculta de copii! 😆

  47. Aaa, frumos!

    Până la urmă au reparat lifturile de la catedrală?
    N-ai dat și o fugă la Callela, că era la vreo 40 km de Barcelona? 🙂 Să vezi acolo ce nisip aspru și apă de 2m la 1m de mal. 😛

  48. Marlo, next time! Am de bifat Monserrat plus oraselul si muzeul Dali! 😉

  49. Ai uitat să-mi zici de lifturi. Zău că mă întorc dacă merg. Mor să fac poze de la înălțime. 🙂

  50. E, bine ca m-ati uitat. V-as zice sa sa va fac, dar ma abtin 😛
    Ada, particip si eu la „concursul” asta?
    I WANT THAT! NOW!

  51. Nseara!!
    Care concurs Morena? Cel pentru bilete sau pentru Ada? :))
    Croco suri te ajut cu ceva?

  52. @Marlo , eu am fost fix in Callela. Si chiar asa e. D-aia am stat 2 zile la shopping in Barcelona :))

    @Ada: Paiii….nici eu nu am toate tiglele pe casa, dar in sensul bun. Ah, si imi iubesc zodia. 🙂

  53. @Marlo: in septembrie 2007 mergeau lifturile.

    @morena: chiar te rog sa participi! nu te-am uitat! :*

    @Marmo: am 2 membre ale juriului! 😀

    @Andrei: ar fi fost culmea sa nu! scorpionii rule! 😛

  54. @Andrei

    Lasă că măcar la faza cu adâncimea ai văzut că pluteai pe apă oricât de prost înotai, că era sărată mai al naibi ca saramura de pește.

    Știu că m-am chinuit 1 minut să ajung la 10m adâncime. Am ieșit în 15 secunde. Te trage apa de nu crezi. 🙂

  55. Ala, Marmo!
    Ba, sunt iar pe val. Sunt libera in seara asta :))

  56. Na, acum ati disparut, sau ce?

  57. Ah bun. M-am linistit!

  58. […] peripetii… in Grecia, unde am vizitat si capitala, Atena. Daca povestea cu Milano sau cea cu Barcelona, nu iese castigatoare… macar imi sporesc sansele! Asta pentru ca Vola se aniverseaza si te […]

  59. […] de un meniu mare; cautari rochie de mireasa pentru Luiza (ea e nebuna mea cu 50 de rochii); la Barcelona cu Simo; iesirile ca fetele; petrecerile in pijama, cand radeam si batea vecina mea in teava; ziua […]

  60. stii emoticonul ala cu ochi maaari, care sclipesc de pofta? ehh, cam asa sunt eu acum. si-acum vine emoticonul ala care ofteaza… 🙂

  61. Stiu ambele emoticoane… desi am fost, mai vreau!!!

  62. […] si ma gandeam mai devreme, ca acum fix 2 ani, plecam intr-una din vacantele preferate, la Barcelona. Cred ca mi se trage de la discutia de aseara din masina despre Barcelona si despre calatorii, […]

  63. […] Am fost pacalita. Povesti despre trecut. Am participat la un conmcurs si-am povestit cu drag de Barcelona,Londra, Paris si Atena. Gunoiereala […]

  64. Sper sa ajung si eu vara asta la in Barcelona 🙂 Foarte tare descrierea ta, acum imi doresc si mai mult sa merg.

  65. Am lansat primul târg de îmbrăcăminte online http://www.imbracaminte-online.ro
    Eşti invitat să îti listezi produsele pe cel mai mare portal românesc de îmbrăcăminte şi încăltăminte.Vinde cumpara in singuranta

Lasă un răspuns

