Cu autocarul la Atena

Continuam amintirile din calatorii cu peripetii… in Grecia, unde am vizitat si capitala, Atena. Daca povestea cu Milano sau cea cu Barcelona, nu iese castigatoare… macar imi sporesc sansele! Asta pentru ca Vola se aniverseaza si te trimite sa-ti clatesti ochii cu capitale europene, Londra, Paris, Atena, sau in punctul cel mai fierbinte al modei italiene, Milano, sau intr-un oras plin de cultura si influenta lui Gaudi, Barcelona. Asaaaaaa…

A fost undeva in 2006. Romanul cand are niste banuti si se satura de litoralul romanesc, incepe sa aiba fitze si, unde se duce?!?… Exact, in Paralia Katerini. Acolo ne-am dus si noi, am facut o zi si o noapte cu autocarul si, dupa un mic popas in Salonic, unde am prins rasaritul si am vazut multi papagali, intr-un final ne-am cazat. Soarele era cam arzator pentru plaja, era pranz, asa ca am dat o tura prin statiune. Ma simteam ca la Mamaia… tot la fel de aglomerat, auzeam romana peste tot in jur, toate restaurantele aveau meniu in limba romana, aveau tot felul de buticuri, apa curata, plaja ingusta(asta nu m-a incantat), cateva cluburi… hmmm, mergea de plaja si relaxare.

Dar ne-am plictisit, drept urmare, am consultat oferta de excursii optionale si am ales doua: Meteora si Atena. Transportul, guess what… cu autocarul! Meteora mi-a placut foarte mult, a fost ceva inedit si nou pentru mine, am vizitat vreo 3-4 manastiri. Trebuia sa am fusta si sa n-am umerii goi, erau niste reguli stricte, asa ca mi-am pus o rochita, cam scurta pentru gusturile lor si a fost ok, altfel imi dadeau niste tentative de fuste si saluri sa ma acopar, sa nu fiu indecenta. Bueiiiii, am venit sa vizitez, nu sa ma calugaresc! 😆

Pentru Atena s-a rezervat o zi intreaga, cu plecare la miezul noptii si ajuns in zori in portul Pireu. Dupa ce ca dormisem chinuit o noapte la venire, am mai prestat inca o noapte dormitul sezut si ma gandeam cu groaza ca ma mai asteapta inca una la intoarcere. Cam mult pentru o saptamana, dar am zis ca Atena merita! Si iata-ne dimineata pe la 7 in port in Pireu… m-am imbolnavit din cauza iahturilor, ne-am uitat la vapoarele care plecau spre multitudinea de insule, ne-am pozat si tusti in autocar, aveam ora fixa (9:00) de ajuns la Kallimarmaro (Stadionul de Marmura). Acolo ne-a explicat ce si cum in 3 cuvinte si hai, pas alergator prin tot parcul ala, spre Acropole. Ne-am ocupat cuminti locurile asteptand sa se deschida, pregatiti cu 12 euro fiecare, intrarea! O caldura de nu se poate, dar mie-mi placea, sunt fan caldura! Si ne ia nenea ghidul in primire… si incepe sa povesteasca despre… si zicea doua vorbe, trecea la urmatoarea zona. Acolo totul e marmura, am alunecat de era sa-mi rup gatul in pietroaiele lor. Erau multe grupuri, a fost un haos total, n-am inteles mai nimic, mi-am luat singura fluturas cu tot ce vroiam sa citesc despre… abia am apucat sa fac niste poze, m-am pierdut si de grup, a fost un maraton adevarat pe Acropole.

Asa ca Sadionul de Marmura, plus mersul prin parc, plus amfiteatrul vechi, plus Acropole au fost „frunzarite” in 3 ore. Ne-am grabit sa vedem cum se schimba garda la Palatul Regal… e un fel de schimb de garzi ca la Buckingham Palace. I-am compatimit sincer pe baietii aia, erau imbracati  extrem de gros, aveau un chipiu cu un ciucure lung, sosoni cu ciucuri, niste izmene albe si tunica. Nu miscau, nu respirau, nu clipeau. S-a facut schimbul de garzi, ne-am urcat in autocar si pe-aici ti-e drumul, destinatie Paralia Katerini. Am oprit si la monumentul de la Termopile (neinteresant), am facut niste poze si gata.

Cea mai haioasa parte a fost la plecare, am aflat cu o ora inainte sa plece autocarul, ca este in celalalt capat al statiunii, nu unde-l asteptam noi. Si da-i si fugi, tragand trollere-le dupa tine! Si pusesem ochii pe o geaca din piele intoarsa si cand m-am dus s-o iau erau in siesta (fi-v-ar sa va fie!), tare trista am fost…! Dar, in goana spre autocar, intre timp s-a deschis magazinul, 😀 intr-un minut, geaca a fost luata si platita si am continuat alergarea.

M-as intoarce in Atena, sa ma pot plimba pe strazi, sa admir magazinele de suveniruri, sa vad Acropole noaptea, sa mananc tzatziki (e senzational), sa descopar cu harta-n mana tot orasul… sa fac plaja, sa ma bucur de valurile Mediteranei, sa captez toata energia si exhuberanta unui oras furnicar, vechi si nou, modern si traditionalist, unde distractia se imbina cu istoria. 🙂

Si acum poze:

54 de gânduri despre &8222;Cu autocarul la Atena&8221;

  1. Primaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

  2. Mama, imi place mult prima poza! 😛
    Atena=Acropole pentru turisti, acolo am fost si eu, am si eu poze cu teatrul ala, n-ai poza de pe marginea aia de unde se vede panorama? 😛
    La nenea cu ciucurele pana la mijloc nu am ajuns.
    Doar 2 excursii ti-ai luat? Eu mi-am luat Atena, Meteora, Seara Greceasca, Insula Skiathos (superba) la care am ajuns cu vaporul, mare petrecere ce am facut pe vapor si la dus si la intors 🙂

  3. 😆
    Buna dimineata si tie, mandro! 😛 Sa ai o zi frumoasa! :*
    Skiathos stiu ca e super, pe atunci era mai limitat bugetul 😀 … o sa ajung eu si pe acolo! 😛 Seri grecesti pot sa fac si aici, am o prietena grecoaica si merg cu ea daca vreau. 😛

  4. Aaaaaaaaaa, la Salonic si inca vreo 2 orase am ajuns singura, intr-o zi era innorat, deci nu puteam merge la plaja, asa ca am inchiriat o masina, am iesit pe autostrada si am luat-o la vizitat ca n-aveam limita de kilometri 🙂 mi-aduc aminte si acum cat de speriat era grecul cand mi-a inchiriat masina, ca m-a vazut fata si s-a uitat de 3 ori pasaportul ca sa se asigure ca am peste 18 ani 🙂 cand am dus masina inapoi a verificat-o de vreo 5 ori 😛

  5. Neataa! Si eu fusei la Paralia si am ales doar Meteora la vremea aia ,deh buget restrans.Dar mi-a placut foarte mult ca am plecat la drum cu niste necunoscuti si la intoarcere formasem o gasca 😛
    Frumoase pozele dar si descrierea 😀

  6. normal ca Termopile nu ti’a placut din moment ce Leonidas cu cei 300 nu erau pe acolo :p

  7. @Marmotica: neata, neata, deci trebuie sa ajungi si la Atena! 😛

    @Sangerica: e doar un monument…

  8. Minunat,Ada! 🙂

  9. Buna ziua,
    Mai ce amintiri frumoase ai.
    Sa-ti fie de bine si la mai multe. 😛

  10. oricum, monumentul e impunator doar prin prisma istoriei si a luptei ce a avut loc acolo si nu a constructiei (greu de crezut ca spartanii au luptat goi impotriva persilor 😛 )…

  11. Neatza !
    E interesanta zeita intelepciunii.

  12. @Lori: Merci!

    @Venny: Buna! Am multe amintiri, si memorie de elefant 😛 sa le povestesc! 😀

    @Sangerica: si noi avem monumente impunatoare, care marcheaza evenimente importante etc… numai ca noi nu stim sa avem „fata comerciala”… si bolovani, slava domnului, avem destui! 😀

    @KS: Neata! E frumos orasul, intr-adevar! 🙂

  13. Cu casting-ul nu se mai aude nimic? Nu se inscrie niciun printz la titlul de „printzul calare care va merge la mare” cu mama mea? 🙂

  14. Sangerica, la muntele Athos n-am fost, dar a fost un prieten si a zis ca le-a aratat niste pietre si le-au spus niste povesti cu magarul, cu nu mai stiu ce 🙂 si ca a simtit ca a dat banii degeaba. Asa avem si noi pietre, inventam o poveste cu Zeus si gata 😛

  15. era replica la faza cu prisma istoriei, nu de monument 😀

  16. cam asa e…cu bolovanii :))
    legat de monumentele noastre…foarte putine sunt bine intretinute, la foarte putine din ele se poate ajunge usor (ma refer la drumuri). dar mai e si mentalitatea romanului – adica, de ce sa ma duc sa vad sarmisegetuza cand pot sa ma duc sa vizitez…nush termopile (nici o legatura cu vizita sau persoana ta 🙂 )

  17. cam asta ziceam eu zilele trecute, avem istorie, peisaje, castele, de toate, dar parca mai bun si mai frumos e la altul 🙂

  18. @ croco…scuze, acu vazui ce’mi scrisesi cu athosu’ 😀
    noi bagam o poveste cu Decebal si Traian (tot circula gluma aia…ca numai noi ne tragem din Decebal si Traian), un bolovan, un apus… 😛

    si poate amicul tau n’a fost atent la povestea cu magarul…io cred ca era fascinanta :))

    ps: m’as inscrie la casting, da’ nu cred ca Ada ar vizita Barcelona/Milano/etc. (nu mai stiu alte orase, vai de geografia mea) cu un cocosat… 😛

  19. @Crocoditza: Tu esti membra ajuriului, nu stiu nimic de casting… organizeaza-l! 😆

    @Sangerica: Am vazut multe frumuseti autohtone, mai am de vazut o gramada… si da, ai dreptate, nu prea suntem nationalisti… din pacate!

  20. Tragi si tu de spate, te indrepti, acum ce sa-ti fac, poti sa-ti incerci sansa 🙂
    Cv complet+poza, sa nu uiti, da? 😛

  21. Ada,
    tu eşti o tipă umblată, dragă. 😉

  22. @Ionutu: am avut noroc de plimbari… dar da, am fost in toate cele 5 orase, povestea cu Milano e in urma si se coc povestile cu Paris si Londra! 😉

  23. Neata! 🙂

    Era cald-cald pe acolo?

  24. Neata!
    Hai ca-mi place, tu comentezi la mine, eu la tine 😆 !
    Era cald-cald, da! Dar la mine, cu cat e mai cald cu atat sunt mai in elementul meu! 😀

  25. Ihim…

  26. @croco: ce intelegi prin cv complet? trebe si scrisoare de intentie? 😛

    @ada: adica tu de abia astepti canicula? si sa nu spui ca vara, la patrusi de grade, mergi in masina fara aer conditionat…

  27. dar de ce intrebi sburlea cat de cald era?

  28. Vulpele, intreb de teama. Sint caldurofob 😆

    Da’ tu pe unde umblasi? Ca prea nu mai stie nimeni, nimic de tine

  29. @Sangerica: prefer sa merg cu geamurile lasate sa ma bata vantul in freza! Sunt certata cu aerul conditionat, cand e canicula si in birou e aer conditionat, ghici cine e aia racita?

    @vulpele: sa stie daca isi ia tanga sau nu… 😆 (infrunti caldura mai usor cu mai putin material lipit de tine 😛 ) =))))))))

  30. Wow, frumos pe acolo. În Grecia n-am fost până acum.
    Ia că m-ai enervat, pun şi eu pozele mele, ce… 😀

  31. tot aici am fost sburlea,v-am citit mereu…….nu am postat fiindca sunt in pana de inspiratie..

  32. Vulpele, ma bucur sa aud ca esti bine 🙂

    Ada, mi-a placut aia cu materialul lipit =)))))))))))))))))))))))))

  33. @ Marlo: tine-te bine, ca urmeaza poze cu Paris is Londra! 😛

    @vulpele: deci ne urmaresti din umbra! e bine de stiut 😉

    @teiucul: pai si ce, n-am dreptate?! 😆

  34. @Ada
    O, în Paris am făcut maraton. Am stat foarte puţin. Dar la Londra îţi fac concurenţă! 😀
    Unde ai fost în Londra?

  35. poate cînd oi creşte şi io mare, am să le văd şi eu.. 😦 Măcar în interes de serviciu..

  36. @Ionuţu
    Să te duci în ţări nordice dacă ai ocazia. E foarte tare să vezi cum nu se întunecă niciodată şi oraşul e luminat la fiecare câteva ore din alt punct, ceea ce pare aproape ireal. 🙂

  37. Bine, asta daca nu nimeresti pe acolo in toiul noptii polare 😆

  38. @Teiucul
    Îţi dai seama cum sar în sus de bucurie companiile producătoare de energie electrică în perioada aia… 😀

  39. daca ai ocazia eu iti recomand luna,este superb,mai ales primavara!!!

  40. Marlo,
    mulţam’ fain! Am să ţin minte pontul tău. 😉
    Adevărul este că îmi plac mai mult locurile mai puţin vizitate de toată lumea.

  41. Ce frumos ai povestit! Parca am fost si eu in excursia voastra la Atena. In realitate inca n-am ajuns, da’ sa speram ca nu-i timpul trecut. Succes la concurs! Sper sa castigi macar un drum daca nu pe toate. 🙂

  42. Ce v-ati facut de cap pe aici! 😛

    @Marlo: in postul urmator povestesc de Paris, la Londra am stat putin, am fost la un training.

    @vulpele: n-ai toate tiglele pe casa! 😆

    @nina: un drum imi este de ajuns, sarumana! 😀

  43. La Paris te concurez eu. Luvable…de vis.. SI mai ales la Disney. :)) Da stiu…sint Gay..dar, mi-a placut la Disney. 🙂

  44. Andrei, ai fost la Disney? Vreau si eu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  45. Croco,plec eu pe 18 la Disney 😉 Hai cu mine!
    Ada,te pup…am vazut si Grecia.Sar`na 😀

  46. Monique, hai ca-s mica, intru intr-un geamantan 🙂

  47. @Andrei: Mi-a placut mai mult Barcelona 😀 , dar la Disney as vrea! S-a rezolvat si cu mailul (face Bubu revizie, face Bubu revizie!!! 😀 )

    @Monique: vin si eu in valiza 😛 … doar pentru Disney! 😀 urmeaza plimbare la Paris si la Londra! te pup :*

  48. Nici nu vreau sa ma gandesc ce ma asteapta acolo…cred ca o sa ma alerge astia mici de o sa-mi iasa ochii ca la melc 😀

  49. Cica am si eu plimbare in Paris..intrebarea e daca voi mai fi in stare sa ma misc dupa ziua din Disney 😆

  50. Monique… nu se poate! Reformuleaza!!!
    Pai tu stii de ce nu alearga melcul? Ca ii falfaie ochii! 😆

    Si lasa si tu ziua Disney mai la sfarsit! 😛

  51. Disney e programat pt duminica…ca oricum nu am ce sa fac in Paris atunci,magazinele fiind inchise…so,sambata ne invartim putin pe la Notre Damme si pe unde om mai putea ajunge(sunt multe locuri in care nu am ajuns inca) ,duminica Disney,luni paris-shoppinguiala,marti acasa.As mai fi stat fo` doo luni dar cica sotu` nu poate mai mult de atat.Mai plec eu singurica in iunie 😀 (sa vezi dezmat :lol )

  52. oho, salata tzatziki e za best!!! si apa aia care te lasa sa vezi fundul marii. si care apa e la fel de albastra ca in poze si vederi. si cerul noaptea, care e puzderie de stele! in viata mea n-am vazut cer mai frumos decat in grecia (anul trecut). vreau in vacanta!

  53. […] Am participat la un conmcurs si-am povestit cu drag de Barcelona,Londra, Paris si Atena. Gunoiereala […]

Lasă un răspuns

