Daca vrei, poti!

Azi, rasfoind prin blogroll, am dat peste un post. Post care povestea despre o initiativa frumoasa, a unor oameni normali, ca mine si ca tine, initiativa menita sa aduca zambete altor oameni. De pe postul respectiv, am intrat direct pe site, unde am citit exact povestea si felul in care acesti oameni doresc sa aduca zambete. M-a impresionat. Drept pentru care, am preluat ideea, o sustin, o promovez si, mai mult, ma voi implica! La inceput link in blogroll si banner in dreapta, iar peste doua luni mai mult!

Deoarece am luat in serios rezultatele unui banal test si am facut pasi in sensul asta, vreau sa continui! Pe scurt: se aduna haine, jucarii, carti si alte obiecte necesare … „Scopul principal al acestei acţiuni e de a aduna lucruşoare ce pot fi folosite mai departe. Dar există oameni care vor să ne ajute de departe, aşa că am pus la dispoziţie un cont unde cei care doresc pot dona o anumită sumă. Din banii strânşi se vor cumpăra lucruri de care e nevoie şi nu pot fi refolosite: prosoape, periuţe şi pastă de dinţi, săpun, detergent.”

Asa ca, atunci cand iti faci ordine in dulapul cu haine, nu-i asa ca sunt multe haine pe care nu le mai imbraci? Nu-i asa ca atunci cand ti-ai luat calculator nou, pe cel vechi nu-l mai upgradezi si-l lasi acolo undeva sa-l umple praful? Te-ai putea lipsi de periuta si pasta de dinti, de sapun, sampon si altele pentru a te considera un om ingrijit? Daca raspunsurile sunt DA, DA si NU, in ordinea asta, inseamna ca poti face un bine si poti dona. Pe langa asta poti duce vorba mai departe si astfel, sa faci si mai mult bine. Detalii despre cum poti sa faci o fapta buna sunt aici. Si aici vei vedea cine va beneficia de ajutorul tau.

Ce zici, vrei sa fii un om darnic? 🙂

20 de gânduri despre &8222;Daca vrei, poti!&8221;

  1. e foarte interesanta initiativa
    si toamata promoveaza aceasta campanie, cred
    daca nu as sta la tara, as dona si eu pentru ca am o gramada de jucarii de plus care stau degeaba
    numai bine:)

  2. Bun venit Rae!
    Daca nu poti dona, poti pune macar banner pe blog! 🙂

  3. Seara buna, am si pus bannerul pe blog si am citit despre ce e vorba. Va trebui sa ma apuc de curatenie prin dulapuri, stiu sigur ca trebuie sa fie ceva ce sta acolo si nu e folosit 😀

  4. F bine, scumpa si, cand strangem mai multe, ii dam de stire Liei si iesim ca fetele la o cafea si facem si livrarea de hainute. 🙂

  5. good idea:D
    imediat il pun..nu ma gandisem la asta:P

  6. Draga Ada, in primul rand, iti multumesc din suflet ca si la tine „acasa” ma ajuti 🙂 Si le multumesc si fetelor ca se entuziasmeaza si ajuta si ele la randul lor. Eu sunt extrem de fericita si, recunosc, uimita de ce se intampla. E ca un bulgare de zapada pe care l-am facut cu drag de capul meu asta primavara si care se transforma intr-o avalansha superba cu ajutorul vostru pentru la toamna. Gasiti adresa mea de mail si pe site si pe blogul meu, asa ca va rog sa nu ezitati sa-mi scrieti si pt alte intrebari si pentru a veni la voi sa iau lucrushoare. Cu o singura conditie, iesim si la o cafea 🙂 Pana in septembrie e timp, din pacate pot doar prin Bucuresti si imprejurimi sa ajung, dar facem noi cumva sa ne vedem 🙂 Va multumesc inca o data!

  7. E inca o dovada ca internetul bate viata. multa lume sustine site-ul iar asteptarile au fost depasite.

  8. ooo, pai o cafea cu toatele tare mai suna bine!

  9. @LiaLia: Bine ai venit! Te ajut cu draga inima! Mereu am zis, atata timp cat pot, cat am posibilitatea sa fac bine, o voi face fara sa ezit! 🙂

    @Escu: Bine ai venit pe la mine! Promovarea pe bloguri se pare ca functioneaza bine si nu pot decat sa ma bucur ca pot si eu sa fiu o mica particica din proiectul asta.

    @Jane: Se rezolva cu cafeaua, numai sa aiba cafeneaua atatea locuri cati suntem noi! 😉

  10. Look, hai sa-ti spun o chestie:
    E o initiativa extraordinara, este foarte bine k exista oameni care se mai gandesc si la semenii lor in conditiile in care stim cu totii cum e viata si mai ales in tzara asta…
    Dar…
    As vrea sa vad mai multe astfel de initiative pentru batrani. Pe batrani toata lumea ii neglijeaza; probabil 90% din initiativele de intr-ajutorare au drept tinta copiii, iar eu personal nu pot fi de acord cu asta. Nu pot fi de acord cu faptul ca abandonam niste oameni care nu mai au nici o putere, este un lucru deosebit de crud.
    Hai sa fim realisti: copiii au o viata inainte, au putere de munca, au posibilitatea sa-si schimbe existenta prin propriile forte, dar batranii sunt total lipsiti de orice ajutor; nu mai au putere de munca, majoritatea sufera de afectiuni cronice, nu au pe nimeni sau familia i-a dat uitarii si toate astea dupa o viata de munca!
    Pai unde e dreptatea pe lumea asta?! Dupa o viata de munca la CAP sau fiecare pe unde a putut sa fie aruncati la groapa de gunoi, sa nu mai intereseze pe nimeni de soarta lor?! Nedreptatea si nerecunostiinta este infinit mai mare in cazul batranilor decat in cazul copiilor!
    Si aici mai exista un aspect: inainte sa se apuce sa pompeze bani in copii, societatea ar trebui intai sa pedepseasca parintii inconstienti! Multe din aceste cazuri reprezinta de fapt copii facuti pe banda rulanta de catre niste parinti inconstienti care mai apoi i-au lasat pe mana statului sa-i creasca. Sunt de acord ca copiii n-au nici o vina, dar parintii au o vina individuala si inca foarte mare!!
    Pe cand in cazul batranilor vina apartine intregului sistem social care a calculat pensiile de CAP, care nu prevede destule metode de protectie sociala pentru acesti oameni (vezi de ex. rampele pentru persoane cu handicap, dar exemplele sunt infinite si nu vreau sa ma apuc sa exemplific masurile de protectie sociala pentru batrani din Suedia, Danemarca etc… sau chiar SUA). Datoria societatii de a-i ajuta pe batrani este infinit mai mare.
    So… va sustin initiativa fiindca este pozitiva, o sa fac o mica donatie (fiindk am Raiffeisen Online :D), dar marea majoritate a contributiilor mele financiare de intr-ajutorare – indiferent de cuantumul lor (care evident e minuscul fata de cat ar trebui, dar aici vorbim de principiu si fiecare contribuie dupa propriile puteri) – vor fi canalizate catre batrani (asa cum au fost si pana acum de fapt).
    🙂

  11. Eu mi-s putin offtopic da’ trebuia sa-ti dau un reply:)) : nici la mine liceul nu a fost grozav si din pacate, nici facultatea nu pare a fi asa cum ma asteptam eu. asadar regret gimnaziul:-< stiu ca-s mica, dar uite ca regret momentele de cand eram siiiii mai mica;;)
    zi frumoasa!

  12. Ada, dă şi tu cu mailul în mine (Jane a făcut-o deja) şi ne vedem şi stăm şi la poveşti şi la cafele cu mare drag 🙂

    Parmalat, în locurile unde mergem noi în septembrie, există printre copii orfani şi abandonaţi de nişte părinţi care poate nu au gândit ce fac pentru a-şi asuma creşterea unui copil, şi un loc unde au cei de acolo grijă de fete tinere însărcinate în urma unui viol, a unor abuzuri. Şi pentru a nu face un avort, au grijă şi de femeie şi de copil, o învaţă să-şi iubească copilul şi să îşi dorească să lupte pentru el şi să nu-l abandoneze. Să-ţi mai spun ceva: copiii abandonaţi de părinţi, care abia mănâncă o bucată de pâine pe zi, nu au mai mult de o bluză şi un pantalon, pantofi scâlciaţi, n-aş putea spune că sunt f stimulaţi să înveţe, să se gândească la viitor luminos. Treaba cu „au toată viaţa înainte” aş vrea tare mult să fie adevărată. Şi ce te faci când au handicap fizic şi mental? Câtă putere de muncă au? Părerea mea e că ai mare dreptate cu bătrânii, dar nu faci comparaţia cea mai corectă. Cu acelaşi entuziasm şi energie aş putea să mă implic şi într-o acţiune pentru bătrâni neajutoraţi. Dar m-aş bucura să văd că au şi alţii iniţiative! Găseşte tu 2-3 cămine de bătrâni, află ce e nevoie şi în paralel cu acţiunea pentru copii, o facem şi pe asta. Numai bine, mulţumesc pentru ajutor şi te rog nu mă înţelege greşit 🙂

  13. @Parmalat: Ai dreptate si cu batranii si cu ce ai spus despre copiii care sunt asa din cauza unor parinti inconstienti. Dar noi suntem oameni si nu avem dreptul sa judecam, numai Dumnezeu judeca, datoria noastra de oameni este sa ajutam pe cat mai multi, atat cat putem. Nu stiu, asa gandesc eu… bine, rau… nici asta nu stiu.

    @Hubba Bubba: Te inteleg perfect! 😉 Zi buna si tie!

    @LiaLia: Se face cu mailul imediat! Scuze, nu stiu de ce ai intrat in spam, dar gata, s-a rezolvat acum! 😀

  14. Ba nene, eu vreau la mare. Mergeti ?

  15. @Andrei: Acum, acum sau cand am vorbit noi? 😀 (ca eu una as pleca si acum!!! 😛 )

  16. Ada,am dat de blogul tau,intersant se vede ca exista si suflete si inimi dornice sa ajute semenii intr-o lume nebuna,intoarasa pe dos in care nonvalorile conduc in timp ce valorile se pierd ,parasind Romania,felicitari,o seara frumoasa ,cu stima Octav.

  17. Buna Octav, bine ai venit! Da, vreau sa ajut si o voi face si nu stiu daca as mai pleca, incercarea asta a fost, dar nicaieri nu-i ca acasa! 😉

  18. am adaugat si eu banner-ul! 10x.
    😉

  19. Marmotica, Rae, e_go vă mulţumesc de susţinere!

    E_go, am vrut să-ţi las un link la o postare despre ziua când am împlinit 31 de ani, dar nu mă lasă să comentez 😦 Dacă eşti curioasă, te rog dă un ochi pe blog la mine, în arhivă. La 25 martie 🙂 Cu bine!

  20. @E_go: Aici erai?! Ce te-am cautat… ca inchisesi blogul celalalt… 😀 Bine te-am regasit!

Lasă un răspuns

