Asa nu!

Am spus ca daca urasc ceva la un om si ma streseaza foarte tare, lucrul ala este sa nu se tina de cuvant?! Ei bine, o mai spun o data, si de cate ori va fi nevoie! Am si eu un fix: frate, cand spui ca faci un lucru, fa-l indiferente de, mort, copt, tine-te de ce ai zis, indiferent daca pe parcurs iti mai convine sau nu! Astfel dovedesti ca esti un om serios si pe care se poate baza cineva la o adica!

Dar, cum mi se zice mie de mor de drag… „tu crezi ca toata lumea-i fraiera ca tine?!” … se pare ca unii n-au niciun stres sa minta si sa isi vada in continuare de treaba, nepasandu-le de consecinte. (mama ma-sii de treaba!)

In aceste minunate zile am avut nevoie de un parchetar. Un prieten mi-a recomandat un nene, nene care dupa ce a venit si a vazut cam ce are de facut, a evaluat si zona si a cerut un pret cam piperat. S-a negociat si am ajuns la o intelegere. A doua zi, surpriza, n-a venit el, a venit un alt nene, din echipa lui. Ok, hai, lucreaza impreuna, deci trebuie sa aiba acelasi stil si sa-si faca treaba la fel. Asa ca vineri a raschetat parchetul si ieri l-a lacuit. Din putinele mele cunostinte intr-ale bricolajului si renovarilor, parchetul se lacuieste de mai multe ori. Boooon. Nenea a dat de doua ori cu lac. A spus ca mai trebuie dat o data, si ca se intoarce pe seara (ieri) sau dimineata (azi) sa dea ultima mana. Ieri la pranz dupa ce a terminat i-am dat banii, ramanand sa sune sa zica exact daca vine seara sau dimineata.

A venit seara? Nu! A venit de dimineata? Nu! A sunat? Nu! Si ma apuc sa-l sun… abonatul nu poate fi contactat… super! Sun la seful lui, primul nene, cel care a cerut pretul, ii spun care-i faza. A scaldat-o si a intors-o ca la Ploiesti. Nea caisa parchetarul plecase la tara, desi aseara m-a asigurat ca vine sa dea ultima mana de lac. A urmat un mic scandal, niste tipete, niste draci varsati si niste cuvinte frumoase… Pana mea, putea sa sune, „fa, proasto, nu mai vin, vezi-ti de treaba ta!”… Iiiiiiiiiiiiiiiihhhhhhhhhhh, ce ma oftic, daca nu-i dadeam banii, de dimineata era la usa la prima ora! Asta e, paguba mea, o sa vad eu, va fi dat si al treilea rand de lac…

Deci, nenea parchetaru’, sa mai ai clienti cand te-oi chema eu, sa ti se intample si tie cum mi-ai facut tu mie si s-o crezi tu ca te va mai recomanda cineva! A, am uitat… si sa-ti moara la intrare! (ca e un exemplu pt campania veninoasa)

22 de gânduri despre &8222;Asa nu!&8221;

  1. Buna seara!

    Asa sunt unii … fraieri, cum ziceai tu. Si aici ma includ si pe mine. Pur si simplu nu pot fi altfel, oricat mi-as impune. Las de la mine mai mereu. Sper ca totusi nenea parchetaru’ sa vina si sa-si termine treaba.

    Toate cele bune!

  2. Ada, niciodata banii inainte de a termina, ce, suntem la curve? 🙂

  3. Oai mama…. lasa, ca e inceputul! 🙂 plin de nervi, ce-i drept, dar asa se intampla in toate domeniile in care activeaza diversi „profesionisti”
    Doar din atat te enervezi? 😀 Pastreaza-te pentru final ca o sa mai ai runde d-astea, sigur…

  4. ii dadeam banii la final…asta e, teapa ta.

  5. Eh, lasati, asta sa fie toata paguba mea si sa iasa restul bine!

  6. Copilu… ca si pe vremea lui Ceasca, acesti meseriasi trebuie chemati numai pe recomandari k altfel e jale :-s
    Zugravul trebuie sa aiba grija cum lucreaza fiindca altfel dupa 3 luni se umfla zugraveala si crapa, zidarul (pentru gresie si faianta) trebuie sa fie de incredere fiindca iti pica faianta de pe pereti, electricianul trebuie sa aiba scule si sa cunoasca toate dedesubturile retelelor electrice din blocurile din Bucuresti, instalatorul trebuie sa aiba multa experienta si cu lucrarile si cu piesele fiindca altfel te trezesti ca inunzi vecinii, etc…
    Yo am un fel de baza de date cu meseriasi din astia la kre apelez cand am nevoie si sunt de sooper incredere, isi cunosc meseria k lumea. De ex nenea Bitza a lucrat la ICRAL inainte :)) si acum e instalator autorizat de pe la toate corpurile de autorizare si ISCIR si Romgaz etc…
    In Romania e sooper important sa cunosti oameni din astia descurcareti 🙂
    Ma rog, exista si reversul medaliei: fratele lui nenea Bitza e electrician si a venit intr-o duminica dimineata sa schimbe neonul de la baie dar era atat de beat incat nu vedea nici sa bage surubelnita =))
    Oricum si el cunoaste un lucru util: iti umbla la prize si nu mai platesti curent pe nimic din ce consumi, platesti in casa numai lumina :))
    Si nenea Bitza poate sa te ajute cu ceva util: iti inverseaza apometrele si pune alt sigiliu si nu mai platesti apa :))
    Cand statea cu mine in bloc toata lumea era ofticata pe el ca „Bitza e instalator si a umblat la apometre si nu mai plateste apa” =)) desi el nu facuse asta, chiar daca putea sa faca.
    Mai stiu pe cineva care poate sa-ti umble la contorul de lumina si sa nu mai platesti curent deloc sau sa platesti foarte putsin. „Lucrarea” asta costa 100 de euro si tipul si-a facut vila in Jilava din smenarit contoare =))

  7. Intr-adevar este oribil sa nu te poti baza pe oameni.

  8. Mi-ai adus aminte de bulangiul care mi-a pus uşă. Posibil să dezvolt cîndva această temă.

  9. @Parmalat: Pai pe recomandare a venit. La zugrav nu cred ca voi avea belele, ca mi-a mai facut acum niste ani.
    Pe langa asta, nu vreau sa fac smecherii sa nu mai platesc, vreau sa fiu cinstita, nu stiu eu cat de linistit doarme ala cu vila facuta pe smenarii… poate are constiinta anesteziata… eu nu pot sa fiu asa.

    @Lorena: Mie-mi zici?!

    @Naicu: Oho, chiar te rog sa-mi povestesti!

  10. :(( te inteleg prea bine. cred ca-ti aduci aminte nervii de anul trecut.

  11. Excelenta chestia cu baza de date a lui Parmalat! Eu am luat teapa de la acelasi zugrav despre care uitasem ca ma mai tepuise si cu cinci ani in urma. Asa ca, noteaza-ti numele lui…pe parchet 🙂

  12. io zic sa’ti iei un rotweiller sau un pitbull si il tii langa tine cand discuti despre termen de finalizare, materiale si pret. e musai ca-cainele sa se uite fix la individ.

    daca nu merge asa, da si tu din cap si repeta intr’una „ihim, fara victime! dati’i drumu’!”

    daca nici asa nu merge, da’l afara!

    sper ca sfaturile acestea sa’ti fie de un real folos. 😀

  13. Azi se implinesc 2 saptamani de cand il sun zilnic pe un nene cu care m-am inteles sa-i fac un site.
    Am facut si am pus pe server mai bine de jumate, mi-a mai cerut ceva in plus fata de ce vorbisem…ne-am inteles sa-mi dea banii in rate.
    Acum 2 sapt i-am dat mail sa verifice ce e facut, si i-am amintit ca trebuie sa-mi trimita o parte din bani. (Eu am mers pe incredere…am lucrat, i-am dat, fara sa primesc nici un avans, nik)

    Si…nici un semn. L-am sunat, i-am dat sms, i-am dat mailuri. Sotul zice sa parolez ce am facut, macar sa nu mai aiba acces, ca doar e munca mea. Dar pana acu n-am luat nicio masura…nu prea ma lasa inima…ma gandesc poate omul n-a putut sa vorbeasca, o fi fost plecat din tara…desi, la drept vorbind, putea sa dea si el macar un sms.
    Deci…oameni seriosi.
    Azi l-am sunat iar, si tot n-a raspuns. Daca pana diseara nu dau de el, parolez tot ce am facut. Si, daca nici pana la sf saptamanii nu ma suna, sterg tot ce i-am pus pe server pana acu.

    Gresesc?

  14. @Ana: Da, tin minte! 😆

    @Xxl: Stii tu aia cu shame on you if you fooled me once, shame on me if you fooled me twice…

    @Sangerica: Tu esti prea barbar pentru gusturile mele :))

    @Roxanne: Nu gresesti deloc. Mi se pare normala reactia. Daca nu se sesizeaza cand blochezi, nu merita sa te mai complici.

  15. Asa am sa fac.
    Desi ma tot gandesc sa nu par rautacioasa. Si inca nu pot sa cred ca unii oameni pot fi asa.

    In alta ordine de idei, daca nu poti/nu vrei sa faci un lucru, zici NU. Sau, daca nu esti sigur ca poti/vrei, zici NU STIU SIGUR. E mult mai corect asa decat sa zici clar si raspicat DA, si pe urma sa bagi tot felul de motive.

    Mai am eu si alte exemple, dar mai bine nu le mai amintesc…

    Va doresc sa fiti ocoliti pe cat se poate de astfel de oameni!

  16. O sa ai ce astepta,daca l-ai platit dinaninte sau l-ai arvunit,o zi frumoasa 😦

  17. Ada ; ai gresit ,daca ai vazut ca nu raspunde la tel ,trebuia sa il suni pe „sefu lui” si sa ii spui ca mai ai o lucrare de facut 😉

  18. Da, ai dreptate, Greg, asa trebuia sa fac! 😆

  19. A iti pune increderea in cineva este o chestie cu titlu gratuit. Si care se intampla intre prieteni, amici si OAMENI, in general.
    Aici e vorba despre un raport patrimonial. Adica el are niste obligatii si niste drepturi, tu ai niste drepturi si niste obligatii, tu dai niste bani si… el nu mai are obraz. Greseala ta! Te-ai invatat minte pt viitor.
    Banii la sfarsit, cand se merge pe ,,incredere”.

  20. SingurTu, bine ai venit! 🙂
    Da, m-am invatat minte, cred…

  21. Eu am tastat „delete” pt cativa prieteni din „baza de date ” .
    Nenica, regula de baza e simpla : mie mi se da teapa 1 singura data . O singura data !!! apoi poti sa-ti tai si venele daca vrei , ma doare la palarie.
    „Increderea in oameni o pirezi o singura data !!!”

    Asta in legatura cu prietenii care au totusi 1 sansa de a-mi da teapa, cu restul muritorilor…..no way !! sunt paranoia intruchipata.

  22. Isolda: nu prea ma lasa inima sa fiu rea… mai dau si a doua sansa… dar doar o data!

Lasă un răspuns

