Incepe scoala…

Drumul meu spre birou trece pe langa mai multe scoli. Scoli unde am vazut agitatie. De fapt, mi-am adus aminte ca azi e prima zi de scoala cand, ducandu-ma pana la magazin, inainte sa plec, am vazut o tanara familie cu copiii de mana sa-i duca la scoala. Mentionez, tanara familie de cocalari. El in treling 😛 si cu basca, ea cu parul in vant si cu tocuri imense, iar baietii, micuti, imbracati in uniforma, cum trebuie sa fie un copil pregatit pentru scoala, dar aveau freza facuta cu gel, amandoi, cu creasta. M-am uitat la ei, erau scumpici asa, ca pareau a fi clasa I, cel mare poate a II-a-III-a… dar cand i-am vazut cu freze… si le-am vazut si parintii, am zis da, e clar, uite noua generatie de cocalari, ce sa invete copiii cand vad asa si sunt invatati prost de catre parinti?! Trist! Rau! 

Continuandu-mi drumul, am trecut pe langa doua licee. Aici e durere mare. Nu se mai vede diferenta, care e la liceu si care inca in scoala generala, numai cei mai micuti aveau uniforme, sau ceva ce semana a uniforma. Am vazut multi copii grasi, obezi chiar. Ce parinti inconstienti, ii indoapa cu fast-food la sfarsit de saptamana, ca premiu ca au luat cine stie ce nota, sau nu stiu, dar multi copii vad asta ca pe o recompensa.

Liceenii din ziua de azi se imbraca aiurea. Lasandu-i la o parte pe cei apartinand anumitor curente, ceilalti erau imbracati de parca ieseau sa bata mingea in spatele blocului. Nu stiu, ma gandesc si eu, fiind prima zi de scoala, sa te duci mai frumos imbracat, mai aranjat, mai apretat, cu niste haine eventual noi, daca nu, curate si calcate… Fetele, care mai de care mai boite, aratau ridicol cu buchetul de flori pentru diriginta intr-o mana si cu tigara in cealalta. Baietii, care mai de care cu tunsori fistichii, dar tot stilul cocalar, cu chica aia oribila la spate, cu tepi si taieturi neregulate. Atitudini de-alea de eu sunt smecher, ce p*** mea m-am trezit sa vin la scoala… sprijiniti de gard, langa chioscul cel mai apropiat, fumand si scuipand. O imagine „de vis”!

O alta imagine mirobolanta mi-a torturat definitiv retina pe ziua de azi, m-a eclipsat de-a dreptul. Am vazut o minunata reprezentanta a pitzipongimii, purta un hanorac mov, iar in partea din fata avea paieta langa paieta… muov cu hargintiu! Am clipit ca dupa poza cu blitz… horror! Cine face asemenea haine? Da’ cine le poarta? Ei bine, am gasit raspuns la dilemele mele, preferam sa nu!

Si cum meditam eu asa, ma gandeam ca nimic nu mai e ce-a fost si ca ne ducem p**** de suflet in stilul asta, ce viitor sumbru au noile generatii, am vazut o graviduta trecand pe langa masina. Si vorbeam eu cu mine… frate, cum sa mai faci un copil in lumea asta? Si sa-l cresti, sa-l educi si cand ajunge la scoala, va fi printre cocalari. Si cum sa te lupti cu atatia, sa-l pastrezi un copil normal, cand juma’ de zi el are influenta lor??? Doamne fereste, sper din suflet sa se remedieze lucrurile pana cand va ajunge copilul meu de varsta scolara (nu e nici macar pe drum)! Ma gandesc cu groaza ca frati-miu azi incepe clasa a 8-a si are si el specimente in jur, sper doar ca e suficient de destept sa vada ce-i bine si ce nu si sa n-o ia pe carari. Nu de alta, da-l bat cat e el de mare de nu se vede! 😀

Totusi, am vazut si copii ok, care aratau de varsta lor, care se bucurau ca-si revad colegii, prichindeii erau de mana cu parintii si mergeau cu flori la doamna invatatoare, si sper ca sistemul asta tampit  si cloaca asta care e peste tot n-o sa-i inghita si pe ei! Ramane de vazut. Dar tot raman la concluzia bunicii, pe care, din pacate o spun din ce in ce mai des: „Nu mai e ca pe vremea mea”.

29 de gânduri despre &8222;Incepe scoala…&8221;

  1. Neata! Bunica avea o alta vorba: „pe vremea mea…nu era asa maicaa”, iti dau dreptate, ca sa vezi de ce nu vreau eu plozi inainte sa ma mut din tara! Imi place ideea de uniforma si un dress code pana si pentru liceeni 🙂
    Nu iti fa griji pentru fratior, chestiile astea tin si de educatia primita, nu numai de anturaj!
    Zi mai buna decat iti fu dimmineata!

  2. Misto postul….ce bine ca a inceput scoala. muhahaha….sa se mai trezeasca si dracii astia de la 7 ….prea se distrau in vacanta si noi la munca…( se distreaza ei si la scoala :D)…..

  3. nimic nu mai e ca pe „vremea” noastra.sincer, imi e dor de clopotel….

  4. Si eu zic uneori „Nu mai e ca pe vremea mea” desi vremea mea=2-3-4ani in urma. Urasc frizurile de cocalari si urasc atitudinea pitzipongica dar…sunt lucruri de care nu pteam scapa.

  5. Bai!
    Observ si eu ca fenomenul fast-food e cat se poate de grav si e abia la inceput!
    Si mai e o chestie – ma uit la copiii astia de liceu si observ ca sunt cat casa, toti au peste 1.80 si foarte solizi si nu, nu se datoreaza faptului ca ar face sport! Este vorba despre alimentele cu hormoni de crestere care au invadat piata romaneasca, practic in cativa ani „dimensiunile speciei noastre” au ajuns la fel ca la vest-europeni. Pe vremea mea la 17-18 ani copiii erau… copii, acum ma uit la ei si ma simt putsin timorat chiar daca nici eu nu sunt foarte mic la 1.83.
    McDonalds e full de dimineata pana seara si e full numai de copii de liceu. O gramada de pustoaice kre arata sooper bine mananca la McDonalds de cate ori au ocazia si silueta lor rezista numai fiindca varsta le permite, dar daca isi mentin obiceiul o sa vina anul 1-2 de facultate si o sa ia in greutate de o sa cada in depresie fiindca metabolismul se schimba cu timpul.
    Nush, suntem total afoni in ceea ce priveste alimentatia, se vede ca in urma cu cativa ani faceam foamea (ca natiune) si nu prea ne-a prins bine. Putina trezire pe tema asta n-ar strica!

  6. Ada azi am trecut pe langa scoala noastra de suflet Colegiu National Mihai Eminescu…si vrei sa-ti zic ceva…acum e mai bine in acel liceu fata de cum era pe vremea noastra…Chiar au venit doua fetite cu mama lor la mine in birou azi si aveau niste uniforme superbe..erau clasa II-a si invatau in Eminescu..Acum nu mai stau toti in fata liceului la fumat…sunt f putini care o ard prost cu o ardeam eu in fata liceului…si sunt imbracati mai bine…Tii minte cati drogati si cocalari aveam noi in liceu?? Eu zic ca s-au facut schimbari f bune in Eminescu…Si cred k nu trebuie sa-ti faci griji pt Andrei..

  7. @Aia cu Paru’: Buna sa-ti fie si tie ziua! dimineata da, cam greu cu trezirea! 😀

    @Sangerica: Mosule! Tu esti mai mare! hihihihihihi!!!

    @Cristi: Sper totusi sa nu se distreze PREA tare la scoala! 😀

    @TiBi: Si mie mi-e dor de scoala, dar cum era in generala, cand nu suferea nimeni de fitzele zilelor noastre.

    @Hubba Bubba: Daca tu te ingrozesti… iti dai seama eu… care-am terminat acum 8 ani liceul… pfffffffffff.

    @Parmalat: Asa e, nu prea suntem educati sa mancam sanatos.

    @Simonasxy: Ma bucur daca e cum spui tu! 🙂

  8. Eu m-am simtit dimineata de parca ar fi inceput scoala si pentru mine. Pe de o parte din cauza ca astazi ma intorc la servici dupa o saptamana de concediu (precizare: concediu muncitoresc, dar tot concediu e, nu? 😉 ). Pe de alta parte fiindca dimineata i-am vazut pe verisorii mei cand plecau la scoala, respectiv la gradinita. Moaaammmma, ce mandri erau. Si ce bine le statea. Multa bafta tuturor scolarilor si liceenilor si sa aveti un an excelent. 🙂

  9. […] cred – după ce am ajuns la birou – că azi începu şcoala. După ce am citit şi la Ada, fusei sigur că azi a început şcoala. Şi atunci – adică acum, îmi veniră în minte […]

  10. Maica…vremuri triste traim, dar presimt ca vor fi si mai rau. Gandeste-te ca pustii aia cu tigara in mana in fata scolii si cu freza aiurea vor ajunge (poate, sau poate nu) profesorii copiilor nostri. Pe mine asta ma intristeaza mai rau decat perspectiva de avea colegi cocalari….un profesor cocalar. Pe de alta parte exista si latura pozitiva….la cate schimbari se fac in invatamant, pana facem noi copii si ajung la scoala, nu cred ca o sa mai existe scoli/ invatamant/ profesori. Trist.

    PS: dupa ce ca aveam o zi proasta, brusc a devenit si mai proasta

  11. @ana7298: e luni, daca e zi proasta e grav, ar trebui sa te inveselesti putin 😛
    E bine totusi k schimbul de generatie se face treptat si cei noi apuca sa invete de la cei vechi macar putin bun simt, daca nu si ceva meserie.
    Si nu cred k scapam nici de invatamant fiindk tendinta e ca Europa sa ne traga dupa ea si sa dea ideile lor.
    Din punctul meu de vedere invatamantul de masa trebuie partial desfiintat si trecut catre un sistem de studiu individual, in asa fel incat cine are acces la internet sa poata studia de acasa, iar la scoala sa ajunga din cand in cand numai pentru niste aplicatii practice (experimente la chimie, fizica, etc…). Cel putin in marile orase incepe sa devina absolut necesar un astfel de sistem. Mie daca mi s-ar fi cerut reforma in educatie as fi introdus in paralel sistemul de studiu individual pentru cine doreste.

  12. @parmalat: sunt sigura ca, in viitor, vom dezvolta singuri o metoda de studiu individual…asta ,asa, ca parinti responsabili ce vom fi.

    m-as inveseli eu, dar nu prea merge….astept ziua de maine (sunt optimista), ca pe asta am ratat-o

  13. Ada, înțeleg uimirea. La mine la liceu nu a fost chiar așa. Mă rog, fetele aveau doar țigara în mână, nu și florile. 😆
    Anywaaay, a fost ok deschiderea . Deși am întârziat puțin, din cauza .. traficului.
    Si diriga mea e super. Zicea ca ne citeste regulamentul, dar s-a oprit la prima regula : NU chiuliti!
    și ăăă.. alte detalii prostești. :))

    o zi buna sa ai!

  14. „Vai de voi maica, vai de voi!” zicea bunica. Ca tot ai adus tu vorba. Si eu glumeam si ziceam ca ea nu stie. Uite ca avea dreptate, doar ca as zice si eu: „vai de voi generatii viitoare!”

    Si eu am avut aceleasi temeri referitoare la fratele mai mic din dotarea personala. Si mie mi-a fost teama ca se va apuca de fumat, betii, droguri si mai stiu eu ce. Spre bucuria si binele tuturor nu s-a intamplat nimic rau. Tentatiile (cele rele, desigur!) sunt la tot pasul si daca ai capul pe umeri si ceva tarie sa spui NU! unora dintre ele e OK. Daca esti mai slab de inger … hm, poti pica in plasa intinsa de anturaj.

    Cam atat, se cam termina ziua de munca. „Ne vedem si povestim” mai tarziu printr-o sufragerie: a ta, a lui Dono sau a altor gunoieri.

  15. Ada, is si mai inalt, da’ tot nu zic „pe cand eram de’o schioapa!” 😆

  16. E cu dus si intors asta.O spun din proprie experienta.In fata blocului,am si scoala unde am invatat eu inainte sa ma mut la Eminescu, si o gradinita.Daca vezi ce fete au parintii care isi aduc odraslele aici,nu stii daca sa razi sau sa plangi.Paradoxal insa, ciclul primar arata foarte bine, uniforme,aranjati, fara gel, tunsi ok.Da, parintii sunt uneori „ciudatii”, dar copiii sunt ok.Se mai pastreaza inca din spiritul de alta data, de cand eram noi prichindeii care abia intrau sfiosi pe poarta scolii la inceput de clasa I. De la gimnaziu insa …E JALE! Pai nu fumeaza aia de liceu cat pustanii astia.Fitze, de ce sa mai, toti se cred buricul pamantului. Nesimire multa, asezonata cu o proasta crestere cum nu credeam ca am sa vad.Noi mai dadeam „Buna ziua!”, mai ajutam batranii de pe scara, samd, astia insa…
    Iar azi, nu stiu cum s-a facut, ca am trecut prin fata liceului I.L Caragiale. Piticii erau ok, decenti sa spun. Dar la liceu…Am ramas putin interzis cand am vazut o „boboaca” in timp ce se „saruta-lingea” cu unu’ cred ca din anul 3 de facultate.O pereche aiurea, da’ daca lor le place, asta e. Fumatul pentru ei nu e numai un viciu, ci si un „must”, o mega fitza. Era unu’ cu o sticla de bere in brate, cu o tigara in cealalta si gesticula intr-un grup de emoizi sau ce mama lor erau ca doar ce p*** lui, ca trebuia sa faca aia de la catedra greva, ca se distra bine in vacanta, si oricum se p**a pe ea ca lui nu-i trebuie ca are tac-su bani! Asta e realitatea. Ai grija de Andrei, tentatii sunt multe! Si tampiti, si mai multi. Cum spunea Ludovic al XIV-lea:
    ” Dupa mine, potopul!”
    Sa auzim de bine.

  17. de asta, cand va fi sa fie, o imi tin copiii inchisi in casa pana fac 20 de ani 😀
    ii aduc eu prieteni si profesori 😀
    o saptamana superba! 🙂

  18. Voi realizati ca generatiile mai mari asa ziceau si de noi???

    @Ada si MIhai voi stiti cati drogati si drogate erau in Eminescu pe vremea noastra??
    Foarte multi…Va aduceti aminte cum ne imbracam??Si de ce ne imbracam asa???Pt ca asta era moda…Noi eram cu Rappul si ei sunt Emo…Daca generatia de azi se imbraca asa, asta nu inseamna ca vine Potopul, Mihai…Iti aduci aminte de prietenii tai MIhai??? Cum erau ei?? Si cum se imbracau?? Si daca tu nu ai fumat in generala, cati dintre prietenii tai fumau in fata liceului.?Si ce doar pt ca fumau si stateau in Bar DAna la o bere in timpul orelor, asta inseamna ca acum au ajuns rau…sau ca a venit potopul??NU…Eu cred k au crescut ,s-au maturizat…si cred k au ajuns bine….
    Astea sunt greselile copilariei…Ne prostim cand suntem mici…si speram ca atunci cand vom creste vom invata din c\greselile noastre…Si cu ajutorul lui D-zeu vom ajunge bine si ne vom face parintii sa fie mandrii de noi…

    Pace!!!!

  19. Eu, aia mai batrana, care am scapat de la scoala (liceu) acum douajdeani, ma intreb de ce va tot vaicariti ca babele? Lumea se schimb mult de la an lan, dar nu destul, cel putin deocamdata, ca sa ne plangem si sa ne speriem. a fost totusi o zi dulce zau! Si pe strada, si in atmosfera si aici pe acest blog viu-viu.

  20. Neataaaaaaaaaaaaaaaa
    „Toate au fost la timpul lor ceva exagerat”
    Sunt si eu speriata de cat de dezvoltati sunt copiii astia, fete la 14-15 ani de arata ca niste femei de 28, nu se mai bucura de copilarie, felul in care se imbraca, principiile pe care le au, daaaaaaaaaar… sunt de acord cu simona 🙂

  21. Buna dimineata!
    Gata, am trecut de primele impresii, de prima zi de scoala, frati-miu zice ca nu i se pare ceva mai speciala clasa a 8-a… 😀
    Directia: inainte! 😉

  22. Mie ieri mi-au dat lacrimile cand a sunat clopotelul in curtea scolii. 🙂

  23. @Nina: Stiu… am citit… sunt la curent cu tot! 😀
    Poate si de-asta imi doresc copii… sa retraiesc prin ei anumite parti ale copilariei, nu cred ca ma contrazici la faza asta. Bucura-te de perioada asta, ca dupa aia vine pubertatea, cu fumuri in cap, apoi rebeliunea si mai apoi dorinta de independenta si nu va mai fi cum e acum. 😛

  24. Neata!
    Si eu vreau sa fac o incursiune in copilarie Ada! Eu una as face training intens cu cei de gradi sau din I-IV, cum se joaca : elastic, sotron, castelul, tara tara vrem ostasi, lapte gros…s.a, sa se simta si ei copii!
    Zi buna tuturor! Tie nu Ada, pe tine ti pup si e deajuns! 😀

  25. Neata..
    Eu sunt de acord ca ar trebuii copii din ziua de azi sa faca mai mult sport si sa renunte la fast food…dar nu puteti sai condamnati pe parinti sau pe copii ca sunt mai grasuti decat eram noi… daca pe vremea noastra ar fi existat atatea fast food-uri si daca am fi avut si noi posibilitatile care le au ei acum, si noi am fi fost asa grasuti…
    Eu am 25 de ani si sunt disperata dupa fast food-uri..Dar copii de azi sunt disperati cu jocurile pe PC sau console…daca noi nu aveam asa ceva normal ca ieseam afara si jucam sotron ,lapte gros si alte jocuri in fata blocului.

    Asta e viata de acum…Nu avem ce face…Eu nu condamn pe nimeni ca si eu sunt disperata dupa fast food, dupa jocuri pe PC…si eu mai copilaresc si acum…

    Va pup si…….Pace….

  26. deci vreau sa va spun ca in liceul in care invat exista uniforma OBLIGATORIE: un sacou albastru
    si mai toti colegii il poarta – altfel sunt trimisi acasa
    si cat despre frezele cocalaresti, tinuta pitzipoancelor – exista specimene din astea in fiecare liceu/scoala

  27. ufff.. vai ce dor mi-e de zilele de scoala…mai ales de cele din liceu…
    si mai ales in lunile de vara.. cand hormonii urlau in mine.. si colegele nu auzisera de notiunea de sutien :))

  28. @Rae: Nu ma mira… pe vremea mea (aoleu cum suna)… am prins uniforma obligatorie intr-a 11-a si a 12-a: camasa alba, fusta/pantaloni gri si sacou bleumarin. Si nu-mi dadea voie mama machiata la scoala.

    @Bubu fotografu: La mine alea de generala au fost mai misto. 😀

Lasă un răspuns

