Nume (ne)potrivit(e)

V-ati intrebat vreodata de ce aveti numele pe care-l aveti si nu altul? Cine a hotarat cum sa va numiti? Ca au fost parintii, ca au fost nasii, ca a fost influenta unor filme, carti, din auzite, nume compuse si alte balarii?!

De obicei, se spune ca pui un nume pe care-l vrei tu, apoi un nume de sfant. Nu e o regula, dar multi romani o aplica, sa se sarbatoreasca copilu’ de mai multe ori. Mai nou, e o intreaga nebunie cu alesul numelor, unii aleg numele astfel incat sa iasa bine la numerologie, altii doar sa sune bine, exista o metoda de a alege numele copilului in functie de parinti, pentru o armonie ulterioara in familie… proces complicat, nu asa!

Ei bine, pe vremea subsemnatei, nu erau fitze si figuri de-astea cu numerologii, soarta, astrele si horoscopul, asa ca gama de nume nu era atat de vasta. Asa ca, mama mea s-a gandit ca trebuie sa am un nume frumos si special. Si a vazut ea la un moment dat un film. Pe eroina principala o chema Adeleine. Si mama a zis… tadaaaaaa, gata, am gasit! Asa ca iaca-ta-ma-s cu un nume rar si frumos, care inseamna „nobila”. Nais! Despre al doilea nume n-o sa zic, nu-mi place, nu-l folosesc si nici nu raspund la el. Dar tot de mama hotarat. Asa ca tata a avut instructiuni clare cand m-a declarat. Asta a iscat discutii cu nasii, dar n-a contat. Daca era sa ma cheme dupa nasa, m-ar fi chemat Valeria, si chiar nu ma caracterizeaza numele. Iar eu cand eram mica imi doream tare mult sa ma cheme Andreea. Nu stiu de ce, dar acum ma bucur ca nu, pentru ca sunt multe. Asa ca o pup si-o felicit pe mamitz pentru alegerea facuta, plus ca mi se potriveste manusa! 😉

La frati-miu a fost alta poveste, mama era nehotarata, eu ii insiram nume care-mi placeau si n-am ajuns la niciun rezultat. Aflata in spital, se gandea sa-i puna Mihnea, era o moda nebuna atunci cu numele asta. Mie-mi place mult, stiu eu de ce. Dar tata cred ca si-a scos parleala, avenit cu certificatul gata facut, numele, Andrei. „!@#$%^&&*!@#$%^&% Ce m-am rugat de el sa-i puna si Mihnea langa Andrei ulterior. Cica era mai mare daraua decat ocaua, birocratie multa, asa ca a ramas copilu’ doar cu un nume.  

Pe parcursul anilor, am adunat listuta cu nume frumoase si de baieti si de fete, deci nu voi duce lipsa de inspiratie cand va fi cazul. Ba chiar i-am inspirat si pe altii.

Dar, indiferent de ce zic astrele, de ce-ti place sau nu, trebuie sa tii cont si de cum ar suna numele per total, pentru ca eu am auzit multe ciudatenii, deloc flatante. Iar daca esti in dubii, gandeste-te la cateva nume, apoi cand vezi fatuca bebe-ului, vei sti exact ce i se potriveste. Mi s-a intamplat sa cunosc persoane al caror nume nu avea nicio treaba cu fizionomia, cu caracterul, si mi-era tare greu sa le retin numele. Si eu am memorie buna la de-astea, si chiar le ziceam, ti s-ar potrivi numele cutare.

Mai sunt si parinti incapatanati, cu idei fixe la care nu renunta si poate, peste timp, copilul va suferi, numai prin faptul ca va face vreun coleg misto de le la scoala, si tot se va simti aiurea. Cunosc niste cazuri unde asocierea de nume e ciudata, Maya Marie, ca asa dadea bine la numerologie, si Mara Maria, ca fiecare parinte a tinut placa lui. Nu sunt asocieri prea fericite, zic eu. Iar ultimul racnet este Sofia… pffffff!

Si mai sunt si mame cu prea mult exces de zel si compun ele nume. Un nume de-asta poarta o prietena de-a mea si nu cred ca voi mai intalni asa ceva: CRIDIALA. Ei bine, mamica ei s-a gandit ca vrea un nume cu totul si cu totul special, care sa intruchipeze cele mai pure 3 lucruri din lume (zice ea): CRIstal, DIAmant, LAcrima. Special, nu?! 😆 Ce se oftica atunci cand o sun si o apelez pe numele desfasurat! 😛 (Ce faci, CristalDiamantLacrima?)

La voi cum e? Parintii au ales, nasii, soarta, astrele, horoscopul? Va caracterizeaza numele personalitatea? Vi se potriveste numele? Initial se planuise un nume pentru voi, dar inspiratia a fost alta?

Dar porecla? Eu sunt mandra de ultima porecla capatata, initiativa sefului meu si preluata si de alti colegi, sunt niste litere adaugate numelui, dar chiar ca ma caracterizeaza: AdReNAlina! (Ma intreb oare de ce?! 😆 )

65 de gânduri despre &8222;Nume (ne)potrivit(e)&8221;

  1. Pe mine m-au botezat cu primul prenume după nasul meu (si chiar imi place) si da al 2-lea prenume vine tot de la un sfânt. Cred ca toti cei care au 2 prenume folosesc doar unul, pe primul de obicei, eu de exemplu când scriu undeva numele meu uit sa pun si al doilea prenume :).
    Parca ţi-am mai spus ca ai un prenume frumos si rar , nu ? 🙂

  2. io is Emil, ca asa il cheama sau chema pe nasi’miu (nu stiu daca mai traieste sau cum mai traieste) 😀
    si mai am un prenume, de sfant asa (ca sa fiu sarbatorit :P)…da’ nu’l zic acum.

    porecle: Miezu’, Tza, Cito, Belgianu’ si parca mai is unele. 😀

  3. @Viorel: Merciiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!!

    @Sangerica: Zi al doilea nume! 😛 Iar la porecla, ai uitat-o pe cea mai importanta: Sangerica! 😀

  4. n’am uitat’o. de vreme ce cu ea ma semnez 😛
    al doilea nume va fi dezvaluit doar la otv. de catre elodia. 😆

  5. AAAAAAAADELINAAAAAAAAAAAAADELINAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA tugu-tugu-tugu-dudum-tu-tugu-tugu-dugu tugu-dugu-tugu-dudum-tu-tugu-dugu-dugu. Recunoasteti melodia.

  6. mie nu stiau ce nume sa-mi puna ai mei, pana la urma le-a venit ideea cu Madalina, ca suna bine langa numele de familie, are o anumita rezonanta, importanta, alea alea. 😆
    Langa acest nume, am primit si numele de Andreea din doua motive:
    1. ca era numele vara-mii [ fata nasilor]
    si
    2. pentru ca m-am nascut pe 30 noiembrie. sunt facuta 2 in 1. 😆

  7. Numele meu e Iulia. Mama mi-a zis că i-ar fi plăcut Irina (mie nu! ), dar s-a hotărât la adunarea generală (bunici, mătuşi, naşi, şamd) să mi se dea numele sfântului mai apropiat: cum eram născută pe 19 iulie, iar Sfântul Ilie pe 20, a rămas Iulia.

    Nu ştiu de ce, dar nu-mi place să mi se spună Iuliana. În schimb reacţionez bine la Iulica, Julie, Julia. O singură poreclă am avut (în generală) şi am urât-o din tot sufletul: Costiţa. Se datora pe de o parte numelui de familie (Costea), iar pe de altă parte faptului că tatăl meu era măcelar.

    Şi ţin să precizez că io mi’s tare mândră de numele meu. Unde mai pui că se şi potriveşte prenumele cu numele de familie (am întâlnit şi reversul).

  8. A, am uitat să spui: muream de oftică din cauză că io eram sărbătorită numai o dată în an, iar sora mea de 2 ori (din cauză că era născută în iulie şi avea onomastica pe 30 noiembrie – Andreea). Aşa primea mai multe cadoaie ca mine 😉

  9. @Sangerica: Aflu eu…

    @Naicu: Stiu eu, stiu, stiu stiu! 😛 Ce-mi place ca am melodie! 😆

    @Mada: Numele tau e frumos, mie imi place.

    @Jasmin: Si eu tot o data-n an ma sarbatoresc, asa ca don’t worry! Chiar ma bucur ca n-am de facut cinste de mai multe ori, ca asta sigur nu implica mai multe cadouri! Asa ca, ziua mea e ziua mea, si a inca catorva necunoscuti… pe cand o zi de nume… pfffffffffff… e a tututror!

  10. Io nu va zic cum ma cheama 😛 Ca’s rea azi. Si oricum, nici mama nu-mi mai zice asa, decat atunci cand e nervoasa pe mine 😀 In rest, for all, io ma intitulez Emi sau (mai nou) Ema (ca ii place sefei cum suna). Si evident ca am si nume de sfanta.. ca doar asta sunt, nu? 😛

  11. Mie-mi place numele meu ( Carmen ), mi se potriveste la fix. Nu-mi imaginez cum mi-ar fi ‘stat’ cu alt nume.
    Cat despre prenumele Sofia, nu stiu daca o fi chiar o moda acum, insa mi-a placut intotdeauna, iar de cand am aflat ca asta e numele bunicii lui KS, imi place si mai mult. 🙂 E un nume cu personalitate.

  12. PS: am verificat acum cu „metoda” prezentata si nu se potrivesc numele de acolo cu cele care ne plac noua …

  13. Marius Mariano. Ca asa a vrut nasu’. Al doilea prenume e mai deodebit, dar tre’ sa am grija tot timpul la acte. Sa nu cumva sa am surprize.

    Am mai fost si mai sunt pentru unii dintre prieteni: Dinamo, Zulu, Mario, SuperMario. Ultimele doo le-am capatat cand am lucrat printre straini.

    Si da, tre sa ai grija domle la prenume sa fie oarecum pe langa nume :). Poi, poti fi Papurica Cezarina sau mai bine, Ioana Popescu. Sa nu pici in ridicol!

    Nu cumva ai printre cititori vreo Mercedesa sau vreun Termopan?

  14. well, numele meu adevarat e Dorina. nu sunt innebunita dupa el, dar pe asta’l am si cu el defilez:D

    degeaba o bat pe mama la cap de 16 ani incoace ca putea si ea sa’mi puna ceva mai original, mai tru, alea alea 😆 si tot degeaba se dau si nana’mea si mama cu capul de pereti ca trebuiau sa’mi puna Teodora:))

    numele e cam batut in cuie:P

    si numele tau e foarte tare! „Adelina”, suna genial, mandro!

  15. pe mine m-ai pacalit. n-am stiut ca te cheama adelina pana acu vreo cateva zile 😀
    deeci, numele meu este mihai si vine de la..nu stiu.
    mie imi place, si am impresia ca nu e atat de folosit.
    si sa-ti dau exemple de nume mai ciudate: fosta profa de geo si-a botezat fetita CHIRA SOFIA. de primul nume jur ca nu am mai auzit, si sofia e chiar misto 😀

  16. Seara buna! Frumos la tine aici, ma primesti si pe mine, priti piz? 🙂 .
    Mie imi place numele meu chiar daca il are juma de tara, ma chema asa dupa nasa, am fost norocoasa ca daca ma botezau nasii sora-mii as fii fost Olga :mrgreen: . Hmm si zici ca Sofia e fita, mi-ar fii placuta ca pe viitoare mea fiica sa o cheme asa, atunci raman la Eva ptr fata si la Luca pentru baiat (stiu ca si asta-i in mare voga).

  17. Am uitat sa va zic cum o cheama pe contabila de la firma aceasta minunata: Diamanta 😮

  18. eu am o colega pe care o cheama anais taina. 😀
    ma bucur ca iti place, mie andreea mi se pare un nume.. prea formal. pentru mine. pentru ca asa ma strigau in generala. acu’ sunt MADAAAA pentru toata lumea. 😀

    joaninha, tie ti s-ar fi potrivit Luminita . 😆 la asta ma gandeam azi cand eram in ,… metrou, cred. Nu stiu daca numele e genial, dar cred ca ti s-ar potrivi 😀

  19. @mada: Carmen inseamna cantec, stiai ?
    Luminita ? Nu stiu … cunosteam o Luminita intr-o vreme . Era mica, creata si foarte masculina :-s

  20. eu cunosc o Luminita care era zambareata si spunea niste glume bune si radeeaaaa.
    nu stiam ca inseamna cantec. 😀
    plus ca toate persoanele Carmen pe care le-am cunoscut in viata mea sunt niste femei enervante.

  21. Buna seara!
    eu sunt Liliana Maria. Liliana ca asa a vrut tata (cred ca in tineretea lui a cunoscut pe cineva cu acest nume) iar Maria e de la mama ca asa o cheama pe sora ei
    eu cred ca mi se potriveste pentru ca radacina numelui e de la liliac, si imi place foarte mult liliacul, si culoarea roz si mov si toate nuantele aferente
    mama ar mai fi vrut Camelia dar nu-s sigura ca mi s-ar fi potrivit asa de bine acest nume
    porecle: lili,lilian, lilica, liliuca, lilisor, lili b, etc ca sunt multe 🙂

  22. Imi cer scuze in numele lor 😆 Promit ca prima oara cand o sa ne vedem, iti zic un banc. 😆

  23. La mine e simplu. Ideea era ca eram doi si trebuiau doua nume. Nasa noastra zice : Mihai si Ion/Ionut.Ca era moda. Primul era Mihai, al doilea trebuia Ionut. Eu picam…Ionut. Insa, doctorul care ne-a adus pe lume i-a spus mamei ca, fiind aproape de 8 noiembrie, ar trebui sa ne dea numele sfintilor arhangheli. Si asa a iesit. Frate-miu e Gabriel, iar eu…Mihai. Si cred ca e mai bine sa fie asa!

  24. eu sunt Irina, ca asa a vrut tata…. si am si nume de sfant, logic, ca na… de la buni mi se trage, noi doua ce suntem mai sfinte 😀
    alinturi: Irinuca, Irinel, Iris, Irinush, Zuza, Nebuna, Sandi Bell, Iepuras, Bebelusha, fata mea frumoasa si desteapta, raspund cam la orice alint … si bineinteles Croco 😛
    daca ar fi fost dupa mama, m-ar fi chemat Luiza

  25. Mie mi-au pus Nina ca sa le fie usor sa ma strige. 😀 Pe nasa mea o chema Aneta si maica’mea plina de fitze mi-a pus Antoaneta. Apoi s-a mai gandit cred 5 minute si a adaugat si Nina.
    In afara numelui blogului (inspirat de literele din mijlocul numelui 😀 ) nu prea am folosit Antoaneta la nimic. Da’ nu-i timpul trecut. 🙂

  26. si eu cica sunt o pasnica, aduc pacea, conform numelui… si cred ca mi se potriveste…sunt foarte calma, desi sunt energica, sunt calma, ma enervez relativ greu, incerc sa aplanez conflictele si sa linistesc lumea in jurul meu

  27. @BlueAngel: Si tu ai nume deosebit, mandro. Daat viitoare cand te vaz, lasa ca iti cer eu buletinul! 😛

    @Jo: Da, ti se potriveste numele. Stiam ca inseamna cantec, e din latina. Am un intreg document word cu etimologiile numelor, in ordine alfabetica. 😛

    @Marius: Te cheama ca pe var-miu.

    @Xayide: Nu ma omor dupa Teodora.

    @Rae: Da, eu am mai intalnit Ada, care venea de la Alexandra cica, nu stiu cum, ca pt mine nu era logic. Chira e nume machedonesc din cate stiu eu si suna super.

    @Ele: Bine-ai venit! 🙂 Te cheama ca pe mama. 😛 Si sa stii ca poti sa nu renunti la Sofia, de exemplu mie mi se pare ca suna bine asocierea Eva Sofia si Luca Alexandru. De exemplu…

    @Mada: Taina e intr-un ma re fel… not! Si nu, Joaninhei nu i s-ar fi potrivit Luminita.

    @Mihai: La voi chiar era ciudatel sa va sarbatoriti separat, ori impreuna, ori deloc. Daca as avea gemeni, eu as as face, un nume de-mi suna mie, plus sfantul, si dac ar fi fata si baiat, gasesc eu combinatii. Si voua vi se potrivesc numele, adica daca v-ar fi chemat invers, ceva nu se potrivea, asa e exact la fix.

    @Crocoditza: Ti se potriveste, nu te mai plange!

    @Nina: Ce tare, niciodata nu m-am gandit ca „toane” vine de la numele tau. Ingenioasa chestie.

    @All: N-am nimic cu numele Sofia, am o prietena care mi-e tare draga cu numele asta. Dar eu prefer Sonia. Si, conform etimologiei, Sonia e derivat din Sofia si inseamna intelepciune.

  28. La mine a fost o chestie super draguta…in ziua in care m-am nascut si a trebuit sa mi se dea un nume,ambii parinti au venit cu aceeasi idee: Monica…si asa a ramas,Mai am inca un nume dar nu pot sa-l sufar,asa ca nu il zic 🙂
    Insa mie mi-ar fi placut sa ma cheme Desiree…iubesc numele asta si mi-am dorit sa am o fata doar pt a o numi asa…n-a fost sa fie 🙂

  29. Monique, da’ poti sa mai faci un bebe.. poate iese fata 😛

  30. Joa, astept bancul. 😆
    eu nu stiu ce semnificatie are numele meu. dar nici ca ma intereseaza. e Mada si atat. 😀

  31. Ce m-ai nimerit cu asta:)))
    Bai, pe mine ma cheama „Pompilia Mihaela” si nu, „Pompilia” NU e nume de familie. Sa va intre bine-n cap:)) [Cand fac cunostinta cu cineva zic „Pompilia, incantata”; el/ea zice: „Bine, dar prenumele?” „Asta e, boule/vaco! x( ”
    Asa. Trecand peste…numele asta mi se trage de la bunicul meu, pe care il cheama Pompiliu si lui nu stiu de unde i se trage:)) Din cate am inteles, reproduce un nume gentilic latin, Pompeius, si bla bla bla, dar n-are o seminficatie anume, adica Pompilia nu e egal speranta:))
    Mihaela cica mi-ar fi pus nasa-mea, bisericoasa femeie, ca-s nascuta undeva in apropiere de Sfantul Mihail. Nu-mi place sa mi se spuna Mihaela pentru ca asa insista nasa-mea sa-mi spuna cand eram mica si nu stiu, cred ca am ramas cu secehele.
    Pompilia mi se potriveste intr-o oarecare masura, in sensul ca io mi-s unica, speciala, ciudata, sofisticata:))
    M-am gandit deja la nume de fete/baieti, imi plac „Laurentiu”/”(E)Manuel” si „Ema” pt fetita:D Dar ne mai gandim, timp avem:))
    Ada, dai o inghetata pentru commentul asta:))

  32. Buna! Te citesc de ceva vreme, dar postul asta mi-a atras atentia.Mai ales ca pe seama numelui meu s-au facut atat de multeeeeeeeeeee glume!(grr). Ma cheama Maria Melita(ulterior am aflat ca inseamna dulceata in greaca) si imi place la nebunie numele meu.:)))

  33. Din cand ti-am citit prima oara blogul nu cred ca am ratat nici un post, dar sa revenim la nume, asadar eu sunt Florin Horia, nu stiu cum suna pentru ceilalti dar pentru mine suna groaznic. Ideea numelor i-a apartiunut tatalui meu (spune el) Florin cica ” sa te iubeasca fetele cum asa cum iubesc florile” si Horia „sa fi corect ca Craisorul Horia” (stiti Horea, Closca si Crisan), oricum explicatiile astea le-am primit cam in timp ce eram prin generala si ma plangeam de numele astea.

  34. Da… interesant criteriu …

  35. @Adaaa, vreau si eu documentul ala pleaaaaase 😀

  36. Mda! Io cred ca tu vroiai sa afli cum ne cheama de-adevaratelea si nu stiai cum sa ne intrebi 😆

    Mi-ar fi placut sa ma numesc Napoleon Piciorus da nu mi-a iesit 😆 Ca atare, mamicuta mea, a ales cel mai greu nume posibil, bagand intr-o caciula 2 consoane si o vocala. A venit si nasu nanasu si a zis:

    – Cum ii zice baiatului astuia?
    – Pai Anghele, sa vezi….
    – Asa sa-i ramaie numele. Anghel. De la Petre Anghel 😆

    Cand eram mai mic, ma mai deghizam si ma prezentam Angel =))))))))))))))))

    PS – Buna dimineata!

  37. PPS – sub numele de cod al sotiei, a comentat un pliznot numit sburlea =)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

    PPPS – dupa ce te insori, pierzi chiar si identitatea =)))))))))))))))))))))))))

  38. @Monique: Ti se potriveste! foarte frumos Desiree. 🙂

    @BlueAngel: Dar fa tu sa iasa fata si ti-o boteaza Monique! 😛

    @Hubba: Promit sa dau o inghetata! 😉

    @Papillon: N-am niciun regret ca am numele pe care-l am, ba chiar ma gandesc serios sa nu renunt nici la cel de familie, pt ca e deosebit. 🙂 Bine-ai venit!

    @Melita: Bine-ai venit! Sarumana pt citiri. 🙂

    @Ascanioro: Sa stii ca tatal tau ti-a dat o explicatie foarte frumoasa, iar daca e asa, fii multumit ca nu s-a inspirat de cine stie unde si poate iesea o combinatie stridenta.

    @Lorena: Zic sarumana ca nu erau telenovele pe atunci, ca mi se pare trist sa te cheme Consuelo sau Soledad. Si Lorena imi place! 🙂

    @Rae: Ti-l trimit luni pe mail, ca il am la birou.

    @Teiutica: Neata si bine ai venit! Eu acu’ mi-s putin confuza. Teiucule, te dedublasi? 😆 Oricum, stiu cum te cheama, asa ca nu asta era ideea postului. Pe cuvant ca nu asta era, dar se pare ca a fost un post care s-a lasat cu marturisiri. 😛
    Frumoasa imagine… un greiere fuchsia cu numele Angel! 😆 😆 😆

  39. Nu am facut investigatii despre cum m-au numit. Mi-a placut si gata. Nu a mai incaput nicio discutie! Alintari, diminutive sunt greu de gasit si am scapat de pocirea acestui nume la care tin, fiind „strigata” de cele mai multe ori, chiar asa cum imi place: Mauricia. Cu poreclele trecatoare e altceva.

  40. @Ada – io cu cine s-o fac? 😆 Mie Diana imi explicase ca tre’ sa am si un iubit/sot ca sa fac copii 😛

  41. Pe mine era sa ma cheme Andreea,dar in ultimul moment(cand mama statea la nush ce coada sa-mi puna numele) s-a razgandit si mi-a pus Dalia 😀 chiar ma bucur 😀
    Ma mai cheama si Iuliana pentru ca m-am nascut de sfantul Ilie…dar nu raspund la numele asta.

  42. Addnann Sevastian V. Dumitrescu

    Mda… asa e … nu merg in Rai!

  43. Pe mine nu m-au intrebat ai mei daca am chef sa vin pe lume, daramite sa ma consulte in privinta numelui :)). Cum nu se putea mai bine, m-am ales cu trei nume, Alexandra, cratima si Cristina :P. Dar, cum am fost mereu o incapatanata mi-am zis Ada si asa am ramas. Cat despre porecle, fara legatura cu numele, ele variaza… Doar tema ramane aceeasi: culoarea cerului gurii, asortata la parul meu negru. :))

  44. Deci eu am doua prenume,am aflat si eu la 20 de ani,cand mi-a trebuit certificatul de nastere in original ca nu ma cheama Ana-Maria ci Anamaria.Al doilea nume e urat si nu-l spun nimanui 😆 si da,vechea poveste,e de la nasa!
    Partea faina e ca ambele sunt nume sfinte,cica si ma suna lumea in draci sa imi ureze Toate cele si eu habar nu am de ce?!
    In total am 5 zile in care ma sarbatoresc..daca se inventeaza si Sfanta Jigodie,am 6 😆

  45. @BlueAngel: Asta sa fie problema. 😛

    @Anachen: Saracul Andy, cate cadouri are de cumparat! 😛

  46. Dacă întâmplarea va face să mă mărit vreodată, și dacă o să fie omul care e acum lângă mine, numele de Aimee va fi ideal pentru fetiță! :)) Pentru băiat, îi dau lui ocazia să aleagă ce-o să stea lângă Mircea!

  47. apoi draga… io dragos ca asa a vrut tata (mama ar fi vrut catalin) si nicusor ca asa a vrut tata…. auzise el ca pe fiu-tau tresa-l cheme ca pe tine, musai… :)) io m-am dezis de traditie asa ca fiu-meu e calin si , bineinteles, numele de sfant ioan (paranteza dreapta: era sa-l cheme iorgu, da’ odata ca nu suna bine cu numele de famelie si doi… era sa-mi dea neavasta cu numele in cap… ) iar pe fie-mea daria si …. ilinca, de dragul bunicii mele… chiar, am handicapat copilu ca nu are sfant? :))

  48. @Ocserver: Dragos imi place foarte mult, Catalin asa si-asa, dupa numele de sfinti nu ma omor in mod deosebit. Calin imi place, Daria la fel, Ilinca la fel. Si nu-n-ai handicapat copilu’ relax, daca vrei neaparat sa stii Ilina e derivatul de la Elena, deci relax, la o adica are copilu’ nume de sfant. Dar Iorgu? Uai, bine ca nu i-ai pus asa, ca saracu’ copil te renega! 😆

  49. Ada – pai asta-i problema 😆

  50. hai mai ada, cum mi-ar fi stat in parc sa racnesc „iorgu, da-te jos de-acolo”? :)) im? e ca ar fi fost durere? :)) glumesc mah, oricum mi-a dat nevasta cu sugestia in cap… :))

  51. La o firma unde am lucrat pe vremuri aveam o clienta cu prenumele Icoana (era o doamna…intretinuta. De lux.)
    Acu’ la firma asta, fiind situata atat aproape de granita cu Ungaria cat si intr-o zona plina de minoritari de culoare, ma lovesc zilnic de colegi numiti: Argentina, Gyusi, Vandana Penelopa (cul asta, nu?), Borbala, Soruta, Suneta, si preferata mea: Scumpita.
    Alina tot „nobila” inseamna 🙂

  52. Am ajuns si eu pe aici si imi place cum scrii! 🙂
    Pe mine m-au botezat Anda Ioana. Anda, ca asa a vrut tata dupa actrita Anda Onesa (in mare voga atunci) si Ioana dupa nasa. Ioana il folosesc doar pe 7 ianuarie, dar nu ma reprezinta, nu raspund la el.
    Porecle nu prea am avut. Andutza imi spune sefa la munca cand ma pune sa fac o treba urata 🙂
    Cat despre nume… imi plac foarte mult Sebastian si Claudiu… iar daca voi avea fata, sper sa fie el mai inspirat 🙂

  53. @Mauricia: Chiar e frumos numele tau!

    @Didi: Bine-ai venit! 🙂

    @Adnnann: Da, super concluzie!

    @Ada Rus: Buna tizo! Bine-ai venit!

    @Ceaiubita: Imi place ca esti hotarata! 🙂 Sarumana mult pt aprecieri!

    @Ocserver: Pai tocmai de-asta ziceam si eu, ca te-ar fi boscorodit copilu’.

    @Alina: 😆 Icoana… horror!!!
    Stiu ca suntem doua nobile. 😛

    @Andutza: Bine-ai venit! Sebastian imi place mult… Claudiu nu prea, pentru ca inseamna schiop.

  54. Chinezii sunt cei mai originali la nume. De fecare data folosesc alt lighean si alte scari asa ca iese alt nume. Cinste lor ca bietii copii….
    La mine a ales tata si mi se potriveste. Sau asa cred eu. Nu stiu parerea celorlalti pentru ca nu si-au exprimat-o vreodata. Evident ca si-au bagat coada si altii la alegerea numelor de umplutura insa nu in acte. Doar in folclor trecut din gura in gura. Asa am aflat de curand (la…nici nu mai zic ce varsta) ca mai am un nume. Strange, ha?
    Porecle-neinteresant. Nu mi-au placut vreodata ca idee desi folosesc.

  55. Eu sunt Roxana Elena 🙂
    Imi plac ambele nume, desi Elena sunt numai cand ma sarbatoresc, in mai.

    Imi convine si numele de sfant, mai ales ca e la aproape jumatate de an distanta de ziua de nastere. Si sora mea are nume de sfant, dar e Mihaela, si ea e nascuta pe 6 nov.

    Nu stiu cine si cum mi-a ales numele, dar imi plac. Am o banuiala ca Elena e dupa o strabunica, dar nu sunt sigura. Roxana cred ca mi se potriveste, si mi se pare un nume frumos. Si chiar ma gandeam zilele astea, ca nu stiu de ce, dar nu prea mai este folosit.

    Oricum, la noi nu stiu sa se tina asa mult cont de ce nume vor nasii, sau sa aiba copilul un nume de-al nasilor. La mine nu s-a tinut cont.

    Si noi am botezat 2 fetite pana acu, dar n-am avut nici o pretentie la nume…cum am zis mereu…e decizia parintilor, ca noi nu ne-am adus nicio contributie ca acel copil sa vina pe lume 🙂

  56. @Metalshrine: 😆 Da, in functie de ce sunete a scos ligheanul cazand pe scari, as anume a primit copilul. 😛
    Ti se potriveste numele si chiar si porecla, e mai speciala, si mi-a placut de unde ai preluat-o. 🙂

    @Roxanne: Eu n-am nume de sfant… sau am o derivatie a lui… si nu-mi zice decat bunica-mea ocazional la multi ani… oricum, nu-l folosesc, si nici restul lumii nu prea se gandeste sa ma ureze atunci. Sunt foarte multumita cu ziua mea si atat, prefer sa ofer cadouri decat sa le primesc, putina lume imi nimereste cadourile, asa ca prefer sa imi iau singura ce am nevoie. 😀
    Eu cand voi fi nasa, voi da numele meu numai daca parintii mi-o cer in mod expres, ca le place lor mult, nu altfel. 🙂

  57. Ti-am zis numele real? Ca nu mai tin minte. Era galagie si haos pe acolo si prea multa informatie pentru creierul meu 😛

  58. Da, stiu si numele real. 😛

  59. Uitasem, na 😛
    PS: Daniel, ca sa nu fie vreun secret pentru nimeni.

  60. KIXDs8 stbqiqvchwdp, [url=http://goxfnycnawwp.com/]goxfnycnawwp[/url], [link=http://fnavdeqbsvjh.com/]fnavdeqbsvjh[/link], http://srpfbsadxlvx.com/

  61. Da da da, daca zici tu. Pai Mihaita e calm si linistit,iar frate-su nu are stare si turuie toata ziua. Se potriveste,zici? A(ndra)delina, ca sa nu scriu de doua ori:-))
    Daca voi avea fata, un nume foarte rar este Timeea, iar pentru baieti…ca pe ta’su,recte eu, plus un alt prenume,mie Catalin imi place mult. Dar pana atunci,mai e ceva timp,domnule.
    Iar despre nume si prenume…Ecaterina Capatana suna bine?Mauricio Popa? Nu prea.Asa ca decat Rose-Marie Toroipan,mai bine lipsa:-))
    Pup

  62. pe mine ma cheama valeria dupa nasa mea dar nu imi place deloc si ma mai cheama si nicoleta . mie mi-ar fi placut julia :))

  63. julia- maria

  64. Ce este rau la numele de Sofia.. Nu ai auzit de Sfanta Sofia?
    Multii copiii care i-au nume de sfant , sunt proteja-ti de sfantul al caror nume le poarta… Chiar daca numele tau este unic si frumos Adeleine, nu am auzit de o sfanta cu numele asta…deci nu ai un sfant protector .. e bine cand o sa ai copiii tai sa te mai uiti si la nume de sfintii si sa ii alegi nu dupa filme sau alte criterii ci dupa viata virtuasa a lor..
    Doamne Ajuta
    Aurelia

Lasă un răspuns

