Ganduri razlete

In contextul mirobolant in care „doamna” Elena Udrea a spus ca daca guvernarea actuala reuseste sa scoata Romania din criza, vor intra in istorie (am auzit de dimineata la radio), pe mine ma apuca groaza! Si ma gandesc din ce in ce mai mult la viitor. Si nu la ziua de maine, care poate e fara griji, ca deocamdata ii am pe ai mei sprijin de nadejde, ci pe termen lung.

Intotdeauna am visat ca voi avea o viata frumoasa, plina de satisfactii, o familie reusita, un trai decent si indestulator si-mi voi putea bucura sufletul calatorind. Pentru ca, unul din visurile mele este sa ajung in cat mai multe locuri de pe glob, sa vad, sa simt, sa cunosc si sa ma bucur indeaproape de tot ce are lumea asta frumoasa de oferit!

Numai ca doar visele unora se implinesc, altii doar viseaza, le implinesc pe jumatate sau deloc. Asta-i viata si trebuie sa te adaptezi realitatii, chiar daca in sufletul tau nu se schimba lucrurile. Ma uit in jur si-mi dau seama ca e din ce in ce mai greu. Comparativ cu vremea parintilor nostri, e muuuuuult mai greu sa incepi o viata, fie ea pe cont propriu sau in doi. Te lovesti de birocratie, spagi, nesimtire, neincredere, lasitate, lipsuri si chiar daca ce nu te omoara, te intareste, dar te si marcheaza, te schimba si te inraieste.

Avem niste conducatori… sa ne traiasca! NOT! Nu suport politica, niciodata n-am stat sa urmaresc stirile, imi ajunge ca-i am vecini, si-asa nu fac nimic alesii nostri! Dar din cauza lor ne afundam in noroi mai mult si mai mult… mi-e groaza!

Si din ce in ce mai multi tineri pleaca din tara, cautandu-si norocul, fericirea si traiul mai bun in alte parti. Numai din blogroll-ul meu sunt cativa: Jasmin e plecata (probabil nu definitiv), Ionutu a plecat si el in tarile calde, Marul, Erminusa si LiaLia urmeaza sa plece si ei.😦

Ma gandesc daca ar trebui sa iau serios in considerare varianta asta. Dar am mai avut tentative si nu as rezista, sunt bleaga si atasata prea mult de tot ce inseamna „acasa”. Probabil as putea pleca pentru o perioada si poate pe parcurs s-ar schimba datele problemei. Am avut o discutie si cu seful meu, mi-a dat incredere in mine, ca am putere si resurse sa fac mai mult, sa ajung mai sus, drept urmare un mic pas a fost facut. Sunt inca optimista, imi spun ca totul va fi bine intr-un sens sau altul, mi-as dori sa nu fie nevoie vreodata sa plec! Ma bucur deocamdata ca jobul meu e sigur, bine platit in comparatie cu altii si incerc sa fiu omul bun si schimbarea pe care mi-as dori s-o vad si la ceilalti. Stiu sigur ca mai sunt naivi ca mine!

Iar daca sunt naiva din punctul asta de vedere si scriu despre lucruri marunte, placute si neimportante, nu inseamna ca sunt oarba si insesnsibila, ca nu am temeri si spaime, ca nu ma scandalizeaza tot ce se intampla in jur, ca-mi doresc din tot sufletul sa nu ajung in vreo situatie disperata! Dar ce rost ar avea sa ma plang, sa porcai pe blog toata situatia? Nu citim in presa tot timpul despre asta? De ce sa mai insistam aiurea si pe bloguri? Totusi, contrar parerii outsider-ilor, cum ca bloggerii sunt niste ciudati boemi care traiesc in lumea lor, si pe noi ne doare, ne afecteaza, poate ne obliga sa luam niste decizii.

De aceea, celor care pleaca le doresc tot binele din lume si mi-as dori sa nu povesteasca numai de rau despre tara lor, iar celor care raman si se descurca onorabil, fara a fi ca turma (pe smecherii, nesimtire, pile)… chapeaux! Si mi-as dori ca niciuna dintre „tabere” sa n-o judece pe cealalta pentru alegerea facuta!

24 de gânduri despre &8222;Ganduri razlete&8221;

  1. Şi eu plec cu prima ocazie🙂. Nu se merită să mai stai în ţară.
    Am văzut un banc pe blogosferă care era cam aşa.

    Ce gandesc un optimist si un pesimist despre criza economica mondiala ?
    Optimistul: Vai, vom ajunge cu totii sa cersim…
    Pesimistul: De la cine ?

  2. Si eu as pleca, Aduto, chiar si numai pentru a putea sa ma casatoresc… Nu condamn pe nimeni, nici ca pleaca, nici ca ramane, fiecare poate să decida pentru el si trebuie sa o faca. Din pacate, ai dreptate, premisele sunt destul de mohorate in ceea ce priveste viitorul.

  3. Oricît ar nega, toţi cei plecaţi din ţară poartă o urmă de regret că au ales drumul diasporei. Şi absolut tuturor le e ciudă că lucrurile în ţară sînt din ce în ce mai naşpa.

  4. Deh…stii vorba aia „o sa fie bine”, doar ca nu stiu cand.
    Oricum sunt de aceeasi parere cu tine legat de partea cu plecatul din tara, as putea doar daca mi-as lua cu mine si catel si purcel (adica TOATA familia- cei pe care ii cunosti:).
    Pana una alta viata merge inainte si noi trebuie sa facem la fel.

  5. @Mihaela: Te inteleg. Si da, ai cea mai ok atitudine.

    @Naicu: sunt convinsa de asta si ma bucur ca ai pus punctul pe „i”.

    @Ana7298: La tine e prea mare balamucul cu catel si purcel… brrrrrrrrrr!😛

  6. ada … ca cineva plecat dupa prima mineriada cind efectiv multi ne-am simtzit impinsi cu fortza afara din tzara imediat dupa facultate, pe la 20 de ani .. daca ti-as raspunde consecvent la punctele tale ar insemna sa te jignesc…si mi-as pierde vremea…

    nu stiu ce sa-ti doresc … sa-ti doresc mai bine sa NU aflii cit de eronata e pozitia ta la 20 de ani dupa o revolutzie … sau… sa-ti doresc sa aflii si sa te emancipezi pe directii care nici nu le intuiesti, desi s-ar putea sa ti se preteze mai bine decit crezi … dar ca orice emancipare trebuie sa treci prin ‘purgatoriu’…

    asa cum generatia mea a vrut sa faca o revolutie ‘fara violentza’ cind violentza era defapt necesara si inevitabila cu cei care ne conduc (dar majoritatea gindeam ca tine/voi) … asa si viatza la care visezi mai sus si care partial o ai …se vede cu ochiul liber ca nu se sprijina pe prea mult ca sa poate exista durata de timp care o vrei tu ! Enjoy it while you can I’d say !… desi sau deci, in primul rind nici voi nu v-ati schimbat sau ginditzi atit de diferit ca problemele care sunt sa fie altele … !

    @Naicu … in ordine inversa … nu am regretat niciodata ca am plecat mai mult de 30 de secunde.. si asta chiar si in anii cind aparent ‘traiatzi bineee’ asta pentru ca pt cei plecati se vedea pe ce e construit acel ‘trait bine’ …daca vrei un raspuns. Nr 2.. nu exista o diaspora nici acum pentru ca romanul e convins din tzara ca nu poate face mai nimic cu semenii sai … si nimeni nu risca. Odata plecat vrei sa uiti de tot iar nostalgiile ti le topeste realitatea din ziarele de net atit de usor … ce te raneste insa din cind in cind e cite prejudecatzi aveti fatza de noi considerind ca majoritatea inca contribuim la economia voastra. Si mai ales cit vorbitzi in numele nostru, asa cum faci tu, fara insa sa te indoiesti macar ca n-ai dreptate in ce spui ! Mai bine intreaba .. sunt convins ca ti se va raspunde !

  7. @Cuvinte Vulgare: Nu stiu de ce tot intri la moderare, scuze! Decizia iti apartine.🙂

    @Un Soricel: Nu e cazul sa-mi iei fraza cu fraza si sa mi le demontezi, tocmai pentru ca e un blog subiectiv, personal si n-am pretentia ca sunt detinatoarea devarului absolut si toata lumea sa faca dupa mine! In niciun caz! Nu pot de cat sa-mi promit ca voi face tot posibilul sa mentin standardul de acum cel putin! Chiar si daca ar trebui sa plec pentru o perioada sau de tot, vedem unde ma va duce viata.
    Si sa stii ca Naicu e si el plecat de niste ani si stie ce vorbeste. Fiecare a avut motivele lui pentru a pleca, la fel motive de regret sau nu. Din pacate, ai dreptate, romanii plecati afara nu sunt prieteni intre ei. Si Naicu a vorbit din punctul lui de vedere.

    Weekend placut tuturor!

  8. E împotriva mea wordpress-ul :))

  9. @Ada: Cred mai degrabă că am pus punctul pe „j”.🙂
    @UnSoricel: Există într-adevăr şi excepţii care confirmă regula.

  10. Lasitatea e o virtute care caracterizeaza natia asta.
    Sunt tari in care se traieste mai rau si totusi oamenii n-au plecat cu milioanele in lume, au ramas si au incercat sa-si faca o viata mai buna.
    Mi se pare o prostie sa pleci in alta tara, in afara de situatia in care te duci la furat de tzoale [din motive obiective – in Romania nu prea ai ce tzoale sa furi].
    In rest – WTF?! Schimbi o viata de rahat cu alta viata de rahat?! Fiindca e clar ca pe unde te duci n-o sa fii tu zmeu, poate o sa ai de 2-3 ori mai multi bani decat in Romania dar o sa fii pe ultima treapta sociala, iar aia de deasupra ta au de 20-30 de ori mai mult decat tine.
    Si pe de alta parte daca esti jmeker se poate trai foarte bine si aici. Cu 2000$ pe luna in Romania traiesti mai bine decat cu 4000$ in Statele Unite, ca sa nu mai punem la socoteala faptul ca in Romania poti sa faci 2000$ pe luna trezindu-te la ora 1, iar in Statele Unite muncesti ca sclavul pentru 4000$.
    In loc sa plec pe nu-stiu-unde eu as face mai intai apel la gandire.
    Ma rog, pe de alta parte n-au decat sa plece toti, cu cat ramanem mai putini si mai jmekeri cu atat vom trai mai bine in Romania😀

  11. Da @Parmalake … se vede si din satelit …. traitzi foarte bineeee… da-ti vina pe tzigani, evrei si pe cei plecati si pe orice la o adica …cind oriunde in lume pestele se impute de la cap… in cazul asta de la capul romanesc …iar in cazul tau miroase rau a genul de ‘denial’ romanesc cu care v-ati inconjurat …cind defapt traiesti tot mai clar intr-o tara din lumea a 3-a ca mentalitati si viitor; o tzara in care nici macar un chelner nu potzi gasi sa te serveasca ‘profi’ pentru banii care ii dai !… probabil in idea ta si el e jmeker !

    Deci macar astia plecati am ales sa traim in tzari din lumea 1-a si deci tzari care au un viitor … Romania e doar o copie.. si ca orice copie e cam ieftina la partea de orignialitate si scumpa la partea de pretentii ‘ca seamana cu ceva vestic’ ..

    Altfel spus pe vorbele tale:
    1. nu toti vrem sa fim zmei – fi tu in Ro ca in vest oricum n-ai nici o sansa dupa cum bine zici. Ca sa fi jmeker aici iti trebe ce n-ai tu nativ si nu se preda pe acolo nici dupa 20 de ani !

    2. multe lucruri – vacantzele inclusiv – in Ro de ani de zile sunt mai scumpe ca in Italia, Portugalia, Grecia, Spania si e un sir lung… de la +10 pina 30 % … iar serviciile tot la nivel destul de execrabil sunt ca sa nu merite. Deci dupa cum se vede jmekerii astia sunteti asa tari ca nici macar turism nu stiti sa faceti fara sa va furati caciula.

    3. In acele locuri similare din vest genul tau de jmekeri se simt jenatzi si se topesc urgent de pe la mese… Morala fiind ca In Ro faci tu $4000 jmekerind dar tot pe nimic ii dai … aici ii facem mai greu dar avem si respectul necesar si definitiv nu dau de genul tau unde merg in vacantza si sunt respectat pentru banii care ii pun cuiva in buzunar …

    3. deci cum s-ar zice jmekere .. sunteti risipitori si badarani si cind o sa vina aia de sub voi sa va dea in cap sa nu te miri !!… ma refer la cei cu adevarat saraci pe care chiar nu-i vedeti dar ii injurati prin parcari si prin parcuri … aia chiar nu au unde sa se duca !… Deci viitorul tau e ca va taiati craca singuri… problema e ca tot sperati ca atunci cind va taiati craca sa cadeti tot pe altii de sub voi si deci sa nu patziti mai nimic !..

    4. iar ca sa-ti intorc favorul de a crede ca a muncii pe bani cinstiti e a fi fraier … iti pot spune ca numai in Romania un cartier ca Pipera .. poate trece de cartier de lux… si evident numai la genul tau de jmeker … Deci astia plecati vi l-am facut cadou la jmekeri sa aveti si voi cartierul si orasul vostru sub soare.. ca sa avem si noi alte tari si locuri fara voi unde traiesc oameni (pe limbajul tau) unde jmekeria nu tine !!

  12. Se pare ca dorinta ta din final este una destul de greu de indeplinit. Cred ca depinde de gradul de suportabilitate si de cantitatea de speranta pe care e fiecare dispus sa o investeasca. Depinde de ceea ce isi doreste fiecare sa fie … om sau jmeker … si de unde crede ca are mai multe sanse sa atinga ce isi doreste. In fond, a fi om nu depinde de locul in care traiesti la un moment dat, ci de ceea ce te defineste pe tine … in minte si in inima.

  13. @Parmalat: Dupa cum am zis, nu judeca fara sa fi fost si pe partea cealalta a baricadei! Fiecare om are dreptul sa fie fericit, indiferent ce ar insemna asta.

    @Un Soricel: Nu te contrazic cu nimic, dar nu-mi place urmatoarea chestie: iti renegi originile, prin simpla formulare a frazei. E fix problema ta. Imi pare rau ca e asa si ca multi adopta atitudinea asta. E exact ce spuneam ca nu-mi doresc. Oricum, buna, rea si vai de mama ei cum o fi tara asta si situatia actuala, tot aici este si va fi acasa. Cel putin pentru mine…🙂

    @KS: Da, stiu! Poate ca atunci cand pleci, ca sa te convingi ca ai facut alegerea corecta, te legi de toate aspectele negative, ca sa nu te incerce niciun regret. Sau hai, poate regret nu, dor. Dar asta e… avantaje si dezavantaje. Concluzia ta e mai mult decat revelatoare, perfect de acord!🙂

  14. Sarut mana Ada! Felicitari pentru articol!
    Si eu, ca si tine, atunci cand mi-am facut blogul, acum doi ani si jumatate, mi-am propus sa nu-i dau acestuia, nici cea mai mica tenta politica. Din pacate, nu m-am putut abtine sa-mi spun parerea despre aceia care ne afecteaza tuturor existenta in prezent si in mod sigur, si in viitor.
    Nu sunt un nostalgic dupa Ceausescu si comunism dar pe vremea aceea, macar puteam sa ne castigam demn painea in tara asta iar tinerii puteau sa invete si sa se rerealizeze acasa, in tara.
    Astazi, tinerii romani, absolventi de universitati, sunt nevoii sa se vrealizeze in afara tarii, romani fara nici un mijloc de subzistenta, pleaca afara sa poata sa munceasca, pentru a-si putea intretine familiile in tara. Cunosc o multime de femei mature, sotii si mame care si+au lasat de iybeliste copii si au plecat in Italia sa ingrijasca batrani pentru a trimite bani la familie, bani cu care acestia sa poata trai si sa+si achite datoriile. Tuturor acestora, nu le este usor sa+si paraseasca familiile si tara.
    Blogul este un mic jurnal (nu tocmai intim) dar si un mijloc de socializare, prin intermediul lui comunici, iti faci prieteni adevarati si poate este gresit sa nu luam fiecare atitudine la toat ceea ce nu e bun in tara asta.

    Blogurile sunt totusi o forta in Romania! Prin intermediul lor, s-au facut apeluri de ajutorare a celor care au avut nevoie de asta si poate toate aceste demersuri ale bloggerilor, au salvat vieti omenesti. Bloggerii au initiat sau sustinut campanii, multe de ele, de succes .

    Acum, mai mult ca oricand, noi, bloggerii neimplicati politic dar nemultumiti de toata aceasta viata mizerabila, trebuie sa ia atitudine prin articolele lor, pentru a arata ca si noi suntem solidari cu tot acest poipor amarat si ne pasa.
    Ne pasa ca tinerii nostri scoliti in tara pleaca sa se realizeze in afara.
    Ne doare ca romanii merg afara sa munceasca pamanturile Europei, in timp ce pe campiile noastre cresc balarii.
    Ne doare ca mamele isi parasesc copii pentru a pleca in lumea larga sa stearga la cur bosorogii din Italia in timp ce copiii lor plang de dorul lor.
    Ne doare ca romanii sunt nevoiti sa traiasca in mizerie, batjocuriti si umiliti de putere.
    Ne doare ca parintii si bunicii nostri, dupa zeci de ani de munca si sacrificii prntru tara, astazi iresponsabilii ce ne conduc ii condamna la moarte.
    Ne doare Ada, si pe mine, si pe tine, si pe el, si pe ea si nu trebuie sa tacem resemnati iar blogurile noastre, poiate ca acum isi dovedesc cu adevarat utilitatea:
    SA ARATAM CA NE PASA SI LUAM ATITUDINE!

  15. Ea şopteşte

    Si eu m-am framantat de multa vreme sa plec din Romania, nu pentru ca nu as fi avut incredere si nu as fi avut sperante legate de faptul ca lucrurile pot deveni mai bune. Pur si simplu nu mai aveam rabdare sa caut un job dupa ce mai bine de 2 ani tot cautasem in continuu. Acum am obtinut un job, sunt multumita de salariu si sunt fericita ca nu trebuie sa ma despart de oamenii dragi mie. Deocamdata ideea cu plecatul ramane undeva in arhive si sper sa nu fie nevoie sa o aduc iar la suprafata.

    Si nu esti naiva atunci cand scrii despre maruntisurile care dau putina culoare si frumusete griului cotidian. Esti ca o ploaie placuta de vara care ne mai clateste sufletele si ochii dupa ce suntem de pretutindeni impusi de critici si revolte.

  16. Nea Costache, ma bucur ca articolul meu a fost inteles si apreciat. Inca o data sa-ti traiasca nepotelul si sa speram in vremuri mai bune!

    Petroooooooooooo! M-am ingrijorat. Ce s-a intamplat cu blogul tau? Cel vechi? Bine ca ai revenit! :*

  17. Ea şopteşte

    Mersi Ada! Blogul celalalt a trebuit sa dispara partial ca sa dispara odata cu el si niste viermisori care imi mancau zilele.

  18. Aha, am inteles! Modific si in blogroll.🙂

  19. Eu sunt plecata de 4 ani din tara. in primul an a fost groaznic, acum incetul cu incetul reusesc sa ma ridic. e greu intradevar, dar aici pot sa imi construiesc un viitor, am mult mai multe posibilitati (printre care si aceea de a-mi ajuta parintii dupa ce termin facultatea pt ca si ei m-au tinut in scoli destui ani).
    Regrete sunt, dar cand vad mizeriile din tara imi trece orice urma de regret si dor.
    Oricum pt mine plecarea a fost definitiva pt ca nu mai vreau sa ma simt impartita in doua cum am fost in primii 2 ani deoarece imi face rau. daca mie dor de cineva din tara il chem in vizita sau ma duc eu maxim 2 sapt.
    Celor care pleaca le doresc toate cele bune si o acomodare cat mai usoara!

  20. Lavi, ma bucur ca acum ti-e bine. Daca esti ok cu decizia asta si asa iti poti ajuta parintii (atitudine demna de lauda, bravo!), e perfect! Numai bine iti doresc!🙂

  21. @Un Soricel:

    LOL =))

    Sa fii sanatos prietene daca iti convine sa te trezesti o viata la 7 dimineata si sa constati la 70 de ani ca mai ai putin pana in groapa si ai trait pentru altii.

    Dupa cum iti spuneam – societatea sclavagista e o caracteristica a Vestului, iar cei carora le faceti putza mare 8 ore pe zi au inteles ca trebuie sa va arunce cate un os din luxul lor ca sa va tina conectati la operatiune =))

    Dar altfel, nici macar la fata n-o sa-i vedeti vreodata, aveti doar impresia ca ei exista si vedeti prin filme cam cum ar trai, dar 99% dintre voi [romani si straini care munciti in „Vest”, deopotriva] nici nu visati ca o sa ajungeti vreodata macar la 10% din valoarea lor. Evident, nici macar nu aveti timp sa visati fiindca le faceti putza mare zilnic, „9 to 5” iar ei nu sunt prosti sa va lase sa le-o faceti mai rar ca sa nu cumva sa incepeti sa visati =))

    Vorba unui amic de-al meu englezoi: „nobody ever heard Abramovich or Glazer talking”.

    Vorbiti de „aia de sub noi” care o sa ne dea in cap, dar ati uitat ca „aia de sub voi” v-au dat-o deja in cap si la 11 septembrie si la gara Atocha si in metroul din Londra si o sa v-o dea in continuare pana o sa se aleaga praful de voi?!

    Sunteti o ruina in devenire prieteni, noi in Romania am plecat de la ciorba si ne intoarcem la ciorba asta e viata, dar voi ati prins gustul pseudo-civilizatiei de care imi vorbesti iar atunci cand ea n-o sa mai fie disponibila o sa fiti ca oile pe camp.

    Asa ca nu-mi spune mie de „civilizatia” occidentala, 99% dintre locuitorii din vest sunteti atat de prosti ca va fura ciorile din magazine si va violeaza femeile in strada si voi habar n-aveti sa-i opriti.

    Voi stiti numai sa va sculati la 7 si sa mergeti la munca ce plm de viata o fi aia sa te controleze Statu si in cur, sa nu poti sa dai o spaga, sa nu poti sa iei o spaga, sa nu poti sa faci o combinatie sa-mi bag pula si in puscarie esti mai liber decat in viata pe care o traiti voi.

    DENIAL?!?! Aduna sumele care se vehiculeaza intr-o zi la o televiziune din Romania si o sa vezi in ce stare de DENIAL traim.
    DENIAL e la voi ca va mai raman 1000 de Euro de la un salariu la altul in timp ce jmekerii fac milioane in locurile de unde ati plecat voi.
    Asta inseamna sa fii las – sa spui „nu se poate” acolo unde altii demonstreaza zilnic ca ei pot. Si de-asta n-o sa urcati niciodata scara sociala acolo unde v-ati mutat – fiindca sunteti lasi si va lipseste mentalitatea. Voi puteti sa urcati doar scara sclaviei, de la negru pe plantatie la negru emancipat dar in esenta tot negru ramane.

    Cat despre chelneri… da cunosc chelneri care produc mai multi bani decat salariul mediu prin tarile alea de care imi spui tu :)))

    @Ada:

    Am stat 1 an de zile in Paris pe vremea cand chiar erau diferente majore de posibilitati intre cele 2 tari si tot nu mi s-a parut ca as duce o viata cu mult mai buna.
    Cu ce ma incalzeste pe mine daca iau 3000 de Euro pe luna cand yo sunt obligat sa compostez 25 bilete de metrou si de autobuz pe zi ca altfel imi iau amenda, cand platesc si daca vreau sa ma pis etc etc etc…
    In Romania mergi cu RATB-u pe degeaba, abonamentul de metrou e aproape gratis, poti sa dai spaga sa-ti rezolvi problemele te intelegi cu toata lumea, totul se negociaza etc…
    Diferenta de efort nu se regaseste in diferenta de satisfactie, dar mai depinde si ce vrei de la viata.

  22. Multumesc Ada! La fel iti doresc si tie si tuturor celor care vor sa faca mai mult, care vor sa isi depaseasca conditia prin metode legale🙂
    Parmalat nici nu merita sa iti raspund la ce aiureli ai debitat in comentariile respective…🙂

  23. Corect, n-ar trebui sa-i judec, dar situatia e foarte intriganta: oocidentalii sunt deosebit de prosti, pe strazile din orasele lor se intampla atrocitati, siguranta stradala e 0, nu sunt capabili sa se lupte cu cersetoria, talhariile, furtul din buzunare, sunt prostiti zilnic si in repetate randuri de ciori, maghrebieni, senegalezi, pakistanezi, columbieni si alte natii cu sange in sula, de ce plm si-ar dori cineva sa se duca in mijlocul unui val de prostie omeneasca?!?!?!

    Singurii care mai pastreaza echilibrul in lumea asta sunt jidanii, daca n-ar fi jidanii sa-i mane de la spate pe prostii de occidentali, China Comunista scria pe tot Pamantul. Dar jidanii se implica numai in probleme globale, la nivel de prostie individuala nu au timp sa se implice.

    Occidentalii sunt prosti ca oile, de mii de ani n-au facut decat sa se taie si sa se omoare intre ei. Cand jidanii o sa scape problema din mana occidentalii o sa moara de foame si o sa se manance intre ei de prosti ce sunt. Cum plm sa-mi doresc sa ajung printre ei pentru alt motiv decat sa fur sau sa dau vreo tzeapa?!?!

  24. @Un Soricel:

    =))

    Auzi da ce mare filozofie se intampla cand iti aduce chelneru mancarea la masa?? Yo ma duc la restaurant sa mananc fiindca nu stiu / n-am timp / n-am chef sa gatesc singur acasa, in ce mare fel ar trebui sa ma serveasca pe mine un chelner pe lumea asta?!

    La fel si cand te duci in concediu, ce mare filozofie se petrece?? Plec cateva zile de plictiseala sa schimb peisaju si dupa aia ma intorc si cand ma plictisesc iar – plec iar, ce lucruri extraordinare ar trebui sa se intample in perioada asta?!

    Se vede ca sunteti fandositi in Occidentu ala da degeaba ca tot cu o gura mancati. Yo zic ca ar trebui sa aveti pretentii de imparati atunci cand sunteti imparati, iar ca oameni simpli [middle class ca asa sunteti toti in Vest] ar trebui sa aveti pretentii de oameni simpli.
    Degeaba te serveste chelneru ca pe imparat daca tu tot la 7 dimineata te scoli. Asa ca mai bine te scoli la 12 aici si te serveste chelneru ca pe om simplu decat sa traiesti cu impresia ca esti imparat atunci cand nu esti.

    Dar vezi, asta e o jmekerie jidaneasca la care voi puneti botul – „fa-i sa se creada imparati ca oricum nu sunt, iar ei se vor intoarce mereu 9 to 5 sa ne faca noua putza mare”

    La fel ca si cu bancile – „tu imi dai mie 1 leu si yo iti dau tie inapoi 2 lei; da nu ti-i dau acuma ti-i dau dupa ce yo fac putza mare cu leul tau si produc cu el 100 de lei”

    Sau companiile de asigurari – „tu imi dai mie 1 leu si daca iti ia foc casa yo iti dau tie inapoi 2 lei; da daca nu iti ia foc casa yo fac putza mare ca leul ala ramane al meu nu ti-l mai dau inapoi” =))

    Si atat de mare le-ati facut putza ca de vreo 3 ani nu le mai incape in pantaloni dar acum incepe sa se cam dezumfle. Pana ies jidanii din criza asta de putza mare se termina petrolul si sa vezi atunci ca nu li se mai scoala deloc.

    De fapt asta e originea crizei – jidanii au facut mii de miliarde pe munca voastra, voua v-au dat 2 lei (din munca voastra) iar restul s-a dus in offshore. Cum jidanii s-au plictisit de yachturi si masini scumpe iar voi oricum nu vi le permiteti rezulta bani pe piatza canci rezulta criza financiara si criza economica😀

Lasă un răspuns

