Cel mai frumos loc

Grea leapsa am primit. Dificila de-a dreptul. Am primit-o de la Roxana si sincer nu stiu cum ma voi descurca, pentru ca s-ar putea sa nu ma pot hotari la un singur loc sa spun ca e „za best”. Misiunea mea e grea: „…care este locul cel mai frumos din Romania in viziunea voastra? Sau altfel spus, locul cel mai apropiat sufletului vostru, unde va place sa va petreceti timpul liber, concediile, vacantele, unde reveniti cu drag ori de cate ori aveti posibilitatea, fie pentru ca va leaga amintiri frumoase de el, fie ca il considerati realmente grandios, impresionant, unic in lume.”

Sincer, e greu de spus. Ce pot spune sigur este ca locul care indeplineste toate aceste conditii este ACASA! Si asa va fi mereu, indiferent de unde ma vor purta pasii sau destinul!!!

 Acasa este si va fi intotdeauna Romania. Asa cum am mai spus-o, nu stiu daca as fi in stare sa plec vreodata de tot. Dar nu despre asta era vorba, era vorba despre un loc special unde ma simt eu ca-n rai. Nu pot numi un anume loc. Nici n-am cutreierat tara asta in lung si-n lat, ca sa ma pot pronunta. N-am fost la Timisoara, la Cluj, la Oradea, Portile de Fier, Cimitirul Vesel, Sighisoara, Tg Jiu, Delta Dunarii si-n cine stie cate locuri frumoase… Am vazut o mica parte din tara si pot sa spun ca e superba. Pacat ca e locuita de niste oameni care nu stiu cum s-o vanda mai repede, cum sa-si bata joc si cum sa fure mai mult!

Imi place foarte mult unde mi-am petrecut multe din vacante, respectiv la tara, adica in doua locuri mari si late: Cuca Macaii, care chiar nu e la dracu-n praznic cum cred toti, e undeva in judetul Arges, intre Pitesti si Ramnicu Valcea si la Niculesti, in judetul Buzau. Doua zone de deal superbe, la Cuca aveam curte imensa, paduri, pamanturi, o vale cu un paraias strajuit de copaci, un lac, pomi fructiferi, apa rece de izvor, am extrem de multe amintiri frumoase de acolo. Acum merg rar, dar de fiecare data ma bucur de natura si mananc cea mai buna carne la garnita in untura ever! La Niculesti, intre Vulcanii Noroiosi si Focul Viu, aveam multi prieteni, un rau sarat in care ne scaldam, dealuri pe care cutreieram, tufele de zmeura, serile la poarta jucand „V-ati ascunselea”, covrigii de Buzau… imi sunt dragi locurile alea.

Cand eram mica am stat in Brasov. Inca are un loc special in inima mea. Imi place centrul vechi cu stradutele inguste si case pitoresti, imi place accentul si imi plac oamenii.

Cat despre Bucurestiul meu drag, ce sa zic?! Din cat am calatorit pana acum, sunt putine orasele in care am spus ca as putea locui, cred ca mi-ar lipsi Bucurestiul cu agitatia lui, traficul, metroul, oamenii grabiti, pietele aglomerate… Avem atatea locuri frumoase in orasul asta… numai ca nu sunt accesibile oricui, nu sunt atat de evidente, nu sunt obiective turistice neaparat, nu stiu. Dar stiu ca imi vine sa mor de ciuda cand cineva spune la modul ironic „voi, bucurestenii astia…” si variatiuni pe aceeasi tema! La fel, mi-e cuida atunci cand vad ca altii care au mai putine de oferit ca noi fac din rahat bici si-l vand impachetat cu funda si noi nu suntem in stare! Si noi avem muzee! Si noi avem galerii de arta, teatre, monumente, locuri importante pentru cultura si istorie, locuri unde te simti mai european decat toti europenii! Trebuiesc doar cautate! Si mai trebuie si noi sa fim mandri de radacinile noastre, nu sa stam ca strutul cu capu-n nisip!

De cate ori am avut ocazia, le-am aratat strainilor o mica parte de Bucuresti, cu o mica descriere la fiecare, asa cum am stiut si m-am priceput, fara fapte istorice si bla bla-uri de le stiu ghizii (poate ar fi interesant chiar si pentru mine de aflat unele lucruri) si ghici… au fost extrem de incantati! Asa ca locul unde imi e cel mai bine si pe care-l voi pretui mereu ca atare… este ACASA!🙂

Pasez leapsa asta din nou la Morena, la Naicu, Erminusei, domnului Sburlit si lui Ocserver (ca are ce povesti sigur). Cine mai doreste si pofteste, este liber sa preia leapsa.

2 gânduri despre &8222;Cel mai frumos loc&8221;

  1. Deci m-ai insarcinat… buuuuun.. acu’ sa videm ce-o iesi🙂 pup

  2. asta o preiau si eu

Lasă un răspuns

