Evolutia vampirilor

Nu stiu cand am devenit fana vampiri. Probabil cu timpul, cu fiecare carte citita despre subiectul asta, cu fiecare film sau episod din serialele vazute. Nu ma pot lauda ca am vazut tot in materie de asa ceva, sunt mai noua in fan club, drept urmare, nu stiu filmele vechi, cartile si mai vechi etc. Totusi, vampirii lui Anne Rice si ai lui Stephen King sunt diferiti de cei ai lui Stephenie Meyer sau Charlaine Harris. In mare parte aceleasi fiinte, cu trasaturi de baza similare, dar atat de diferiti!

Fiinte ale intunericului, diabolice, rele, distrugatoare, cu existenta indoielnica in lumea reala, dar cu o adevarata isterie creata de-a lungul secolelor in jurul lor, vampirii sunt pe cat de temuti, pe atat de fascinanti. Intr-un secol sa devii din mit, superstitie si cutuma… o mare masinarie de facut bani… e ceva! 😀 Permanent insetati de sange, urmarindu-si prada fara scrupule, secand de sange in stanga si-n dreapta fara discriminare… s-au cizelat… probabil satui sa fie vanati si omorati. Desi, cine se punea cu un vampir, avea ceva oute…! Vampirii la inceputuri erau urati, vanatori feroce, zdrentuiti, ca doar dormeau sub pamant sau in cosciuge, cu dinti ascutiti, gheare si un look infricosator per total. Cei de azi sunt altfel… sunt misteriosi, plini de farmec, isi folosesc din plin puterea de persuasiune, dar si vraja uitarii… stialti, educati, ce sa mai… fascinanti! Poate tocmai de aceea au tot pus atatia oameni pe urmele lor… fascinatia masochista i-a impins pe acestia din urma sa se vare singuri in pericole riscand mereu sa fie ucisi si secati de sange sau transformati.

In mare parte caracteristicile generale ale vampirilor s-au pastrat, in unele carti/filme punandu-se accent pe diferite aspecte, astfel ca… mi-am creat o imagine de ansamblu. Care e pozitiva, oricum. Si daca ar exista cu adevarat si ar fi cum ar fi in filme, mi-ar placea sa fiu o vampirita „secsi”. 😆 Vampirii se bucura de multe avantaje, dar totdata si dezavantaje.

Avantaje:

  • sunt rapizi in miscari, ceea ce le da clar un vanataj fata de orice inamic uman… pot sa si zboare
  • au putere de persuasiune, daca te uiti in ochii lor, esti vrajit, faci ce ti se spune si apoi nici ca-ti mai aduci aminte
  • au simturile foarte ascutite, ca orice pradator, simt de departe mirosul de sange, au un vaz excelent pe intuneric, sunt fiinte nocturne, normal, dar au si un auz fin, supranatural
  • nu mai au sentimente, le-au dat shut down… deci niciodata nu poti avea incredere intr-un vampir (de parca asta ar fi foarte diferit in comparatie cu oameni…)
  • orice rana se vindeca aproape instant, cu conditia sa nu fie facuta de obiecte si materiale la care sunt ei sensibili
  • nu imbatranesc, arata la fel de frumosi si de proaspeti ca in momentul in care s-au transformat… mai nasol daca au fost transformati la batranete sau daca sunt nemultumiti de aspectul lor… nu fuctioneaza nicio operatie estetica, nicio dieta, nimic 😛
  • avand atata timp la dispozitie, sunt cititi, plimbati, cultivati… din plictiseala, le plac la nebunie jocurile de cuvinte
  • din pradatori au devenit… vegetarieni… nu toti, si cu ajutorul unor trucuri, unii pot umbla liberi in lumina soarelui
  • buni amanti, probabil de-aia oamenii se lasa muscati si supti 😛
Dezavantaje:
  • sensibili la lumina soarelui, la argint, tarusi de lemn, crucifixe, usturoi, verbina si multe alte substante si plante neexploatate inca in filme si carti
  • setea permanenta de sange pe care n-o pot struni decat dupa multi ani, la fel si hipnoza sau agilitatea
  • sentimentele lor, ca si simturile, le sunt mult amplificate si, daca nu-si reneaga natura umana… se tortureaza singuri, ceea ce e un blestem pentru ei
  • vanati si judecati tot timpul, temuti si iubiti in acelasi timp
  • ca sa intre in casa unui muritor au nevoie de invitatie, altfel sub nicio forma nu-i pot trece pragul; odata invitatia obtinuta, de cele mai multe ori prin hipnoza, se pot intoarce de cate ori doresc… uneori invitatia poate fi si revocata
In mare parte, cam astea sunt caracteristicile si „viata de vampir”. Dar ce te faci cand oamenii devin suspiciosi ca nu imbatranesti, cand vrei sa traiesti in mijlocul lor cu drepturi depline, cand vrei sa-ti gasesti victime, sau distractie sau de ce nu, o iubire complicata intre un vampir si-un muritor?! Ei bine, aici incep toate problemele, intrigile… filmele si cartile… toata industria in plina dezvoltare despre vampiri.
De aceea, vampirii nu mai sunt doar urati, babau si bad guys… sunt prezentati cu detalii, cu infloriturile imaginatiei autorilor, cu bune si rele, cu povesti uimitoare si care te tin cu sufletul la gura. In Twighlight vampirii n-au nicio problema sa circule in lumina zilei, dar cauta zone cu vreme mohorata, pentru ca direct in lumina soarelui, stralucesc. Si ei nu dorm deloc si se autodenumesc vegetarieni, pentru ca se hranesc cu sangele animalelor din padure si-si suprima pofta si dorinta de sange uman. In True Blood vampirii au drepturi la fel ca oamenii, sunt complet inofensivi (spre morti) in timpul zilei, cand dorm si se ascund de soare, lipsa de somn le provoaca sangerari nazale, si beau un sange sintetic, similar cu cel uman, sunt foarte bine organizati si au propriile legi. In Vampire Diaries… unii dintre ei au gasit modalitatea de a umbla in lumina soarelui, purtand o bijuterie vrajita de o vrajitoare iscusita (hai ca iar am facut o rima) si dorm la fel ca oamenii. In toate aceste povesti… sunt atrasi ca magnetii de oameni, oamenii de ei si, chiar daca se lasa cu muscaturi, sange varsat si victime, se lasa si cu siroape, povesti de dragoste si drama specifica serialelor americane. Pentru ca pe langa vampiri, au aparut si varcolaci, teriantropi (shape shifters), zane, vrajitoare si alte fiinte supranaturale, care mai pun un pic de sare si piper acestor povesti fantastice.
Transformarea in vampiri, e relativ simpla… uneori trebuie sa fii muscat de 3 ori ca sa te transformi, alteori e suficienta o muscatura si atat. Dupa cum am zis, vampirii au evoluat si, odata cu ei si valoarea sangelui lor. Sangele de vampir este si leac si drog. Iar ca sa devii vampir, in ultimele, productii, trebuie sa ai deja sange de vampir in corp atunci cand mori sau… sa fii muscat, golit de sange si apoi sa ti se dea sange de vampir… urmand ca proaspatul vampir sa-i fie loial toata viata creatorului sau. Dar poate ce spun eu aici par basme, porcarele si tot asa dar, decat SF-uri cu extraterestrii, mai bine povesti fantastice cu fiinte supranaturale… de gustibus… Imi plac si-mi vor placea in continuare povestile cu si despre vampiri, miturile, folclorul si tot legat de acest subiect. Si cum, ca femeie sa nu-ti placa vampirii cand sunt unii ca Edward, Stefan , Damon, Bill sau Eric??? 😀 Si nici Pam nu-i mai prejos… iar povestile, uneori i-au prins chiar si pe cei mai sceptici. 🙂
Iar cand vampirii vor ajunge in spatiu si se vor intalni cu extraterestrii… ma las de sportul asta! 😆

30 de gânduri despre &8222;Evolutia vampirilor&8221;

  1. ai uitat-o pe buffy 😆

  2. Ce face unii cand au de toate…. Pierd vremea gandindu-se la vampiri si alte metafore. Asta in primul rand.
    In al doilea, obsev ceva: „si multe alte substante si plante neexploatate inca in filme si carti” Sa inteleg de aici ca tu stii mai multe? Esti vampiroaica?

  3. Te musc, te musc (fara diacritice) ! :)))

  4. personal, sunt foarte dezamagita de evolutia vampiriilor in literatura. Majoritatea autorilor (in special femeia aceea cu tarate in loc de creier, adica Meyer) au scris cartile fara un pic de cercetare (au si recunoscut-o). In trecut sa creezi un vampir era o arta, era ceva greu si in cele din urma iesea ceva genial. O legenda misterioasa si frumoasa a devenit o bataie de joc. De la personaje negative la vegetarieni stralucitori si indragostiti de adolescente? E penibil :)) Atata noroc ca exista literatura veche, pe care ti-o recomand daca nu vrei sa iti pierzi timpul cu prostii. Exista unele serii noi care sunt asa de amuzante (fiind extrem de proaste) incat merita citite pentru o tura buna de ras. Dar in rest… they all need to burn.

  5. Mada… hihi, sa stii ca da, complet am uitat de ea… ce mai urmaream! 😀

    Metalshrine… daca spui tu ca am de toate… nu sunt vampiroaica, dar am mai citit si eu din carti, pe diverse site-uri si mereu mai apare cate ceva la care vampirii sunt sensibili sau nu. 😀

    Insonysmind, bine ai venit! Din Twighlight am citit doar primul volum… nu am nervi pt restul, nu stiu de ce… cred ca ma voi indrepta si eu spre literatura veche despre vampiri, multumesc pt recomandare! Te mai astept. 🙂

  6. Voila:) sa te vad cand te lasi de sportul asta…
    http://www.imdb.com/title/tt0192669/

    in filmul asta am fost figurant… eram licean si orice sursa de venit era buna:)

  7. N-oi avea tu de toate dar ai timp de prostii… ( 😆 )

  8. Schnitzel, nu mi-e fricaaaaaaaaa! 😀
    Cata, niiiice, deci esti un fel de vedeta. 😛
    Metalshrine, intotdeauna o sa am timp de prostii si daca n-am, imi fac! 😆

  9. Apropo de prostii: mai mergi in karaoke?

  10. Draga mea Ada, analizand avantajele prezentate aici de tine, mi-as dori sa fiu si eu vampir.. 😉

  11. Miel! 😀

  12. Buna Ada! Bine te-am regasit! 🙂
    Si pe mine m-au prins filmele cu vampiri de la o bucata de vreme. Acum e la rand The vampire diaries si in curand vreau sa vad si True blood. Povestile is interesante rau si te tin in priza. Mai ca ti se rupe sufletul de mila lor cateodata chiar daca ei sunt etichetati ca negativi. Acum ma intreb daca chiar or exista. Ar fi o idee…. 😉

  13. Iti vor placea amandoua, iti vor placea particularitatile si diferentele… e nice. 😀 Te pup!

  14. […] mulțumesc pentru vizită și vă rog să vizitați și blogurile prietenilor mei: Ada, Ana Maria Deleanu, Ana Usca, Athe, Bețivul de cuvinte, Blog de prost, Blogatu, Blogul lenes rau […]

  15. […] mulțumesc pentru vizită și vă rog să vizitați și blogurile prietenilor mei: Ada, Ana Maria Deleanu, Ana Usca, Athe, Bețivul de cuvinte, Blog de prost, Blogatu, Blogul lenes rau […]

  16. […] mulțumesc pentru vizită și vă rog să vizitați și blogurile prietenilor mei: Ada, Ana Maria Deleanu, Ana Usca, Athe, Bețivul de cuvinte, Blog de prost, Blogatu, Blogul lenes rau […]

  17. […] vă mulțămesc de vizită și vă poftesc și pe la pretenii mei: Ada, Ana Maria Deleanu, Ana Usca, Athe, Bețivul de cuvinte, Blog de prost, Blogatu, Blogul lenes rau […]

  18. […] aceste piese tuturor prietenilor mei: Ada, Ana Maria Deleanu, Ana Usca, Athe, Bețivul de cuvinte, Blog de prost, Blogatu, Blogul lenes rau […]

  19. […] invit la o porție de râs și pe prietenii mei Ada, Ana Maria Deleanu, Ana Usca, Athe, Bețivul de cuvinte, Blog de prost, Blogatu, Blogul lenes rau […]

  20. […] de vizita si va recomand si blogurile prietenilor mei: Ada, Ana Maria Deleanu, Ana Usca, Athe, Bețivul de cuvinte, Blogatu, Blogul lenes rau al Cellei, […]

  21. […] de vizita si  recomand si blogurile prietenilor mei: Ada, Ana Maria Deleanu, Ana Usca, Athe, Bețivul de cuvinte, Blogatu, Blogul lenes rau al Cellei, […]

  22. […] de vizita si va recomand si blogurile prietenilor mei: Ada, Ana Maria Deleanu, Ana Usca, Athe, Bețivul de cuvinte, Blogatu, Blogul lenes rau al Cellei, […]

  23. […] in numele lui David prietenilor mei Ada, Ana Maria Deleanu, Ana Usca, Athe, Bețivul de cuvinte, Blogatu, Blogul lenes rau al Cellei, […]

  24. […] îi salută pe toți prietenii lui Ake (tataia Costache):  Ada, Ana Maria Deleanu, Ana Usca, Athe, Bețivul de cuvinte, Blogatu, Blogul lenes rau al Cellei, […]

  25. uite asa ti se dezvolta latura literara,,azi un bampir” maine o poiezioara..natz natz..pupic

  26. mai vampiri au doar cateva puteri din care spui u acolo si dak ar fi sa o luam logic vampiri sunt nijte zei intunecati care nu nea aparat se hranesc cu sange uman ci si cu sange animal si sunt evoluati din oamnei

  27. Asta cu nea aparat este geniala! Daca e ‘Nea Aparat, putem sa-l traducem in engleza prin Mac Intosh?

  28. 😆 daca asa simt unii sa scrie, nu fi rau, Metalice! 😀

  29. Nu sunt rau, tu. Doar malitios oleaca…

  30. ideea este ca si eu ma uit la filme cu vampiri cum ar fi the vampire diares true blood slit etc si este frumos sa vezi cum fug repde sar tare in sus ridica greutati de 10 ori mai mare de cat greutatea lor ar fi foarte frumos sa existe vampiri dar sa fim sinceri nu exista pentru ca 1 ar trebui sa fi fost victime pana acum 2 se mai dadea si la stiri asa ca eu unu nu prea as crede ca exista bft in continuare poate gasiti vreun raspuns

Lasă un comentariu